واکنش سخنگوی شورا به آبگرفتگی خیابان‌های کرج

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به دلایل ایجاد آبگرفتگی و بروز سیلاب در شهرها، گفت: در این خصوص یا بخش ساختاری و عمرانی موجود، جوابگوی نیاز شهرها نیست و یا اینکه میزان بارش‌ها در برخی شهرها بالاست همچنین ممکن است اقدامات در حوزه مدیریت بحران مناسب نبوده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسمپور در حاشیه بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص بارندگی‌های اخیر و آبگرفتگی ها در کرج، اظهار کرد: آبگرفتگی در هنگام بارندگی‌ها، مشکلی است که سراسر کشور با آن مواجهند؛ چرا که زیرساخت‌های شهری کشش میزان ورودی بارندگی‌ها را ندارد.

وی با اشاره به دلایل ایجاد آبگرفتگی و بروز سیلاب در شهرها، افزود: در این خصوص یا بخش ساختاری و عمرانی موجود، جوابگوی نیاز شهرها نیست و یا اینکه میزان بارش‌ها در برخی شهرها بالاست همچنین ممکن است اقدامات در حوزه مدیریت بحران مناسب نبوده باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج به سیلاب شهرک جهان نما در بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مشکلات موجود در شهرک جهان نما در بارندگی دوم مدیریت شد و این امر باید الگویی باشد تا با بررسی دقیق مشکلات، در بارندگی‌های بعدی موفق تر عمل شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از مشکلات هنگام بارندگی، عنوان کرد: مردم انتظار دارند در زمان بارندگی شاهد نعمات باران باشند نه دردسرهای ترافیک و غیره.

قاسمپور در ادامه در خصوص گود برداری غیر مجاز در منطقه ۵ شهرداری کرج که در مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع صورت گرفته است؛ گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی همکارانم، گود برداری به شکل خطرناکی انجام شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص گودبرداری فوق باید بررسی شود که شهرداری در این خصوص به وظایف قانونی خود عمل کرده و اقدامات لازم برای جلوگیری از فاجعه انسانی را انجام داده است یا خیر!؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: از موضع رسمی شورا اعلام می‌کنم؛ هرکسی که باعث و بانی خسارت به مردم شود باید پاسخگو باشد و این امر به صورت جدی پیگیری می‌شود.

کد خبر 533917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.