۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
ثروتمندنشین‌ترین شهرهای جهان

بیش از ۲۶ درصد ثروتمندترین افراد جهان که در سال ۲۰۲۰ در مجموع تعداد آن‌ها به دو هزار و ۹۵ نفر می‌رسید در ۱۰ شهر از سه کشور جهان زندگی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیویورک در ایالات متحده آمریکا به مدت ۶ سال پی در پی به عنوان ثروتمند نشنین‌ترین شهر جهان شناخته شده چرا که بخش اعظمی از افراد پولدار را در خود جای داده است. طبق آماری که در سال ۲۰۲۰ ارائه شد تعداد ۹۲ ثروتمند بزرگ جهان در نیویورک سکونت دارند که نسبت به سال ۲۰۱۹ هشت نفر به آ ن‌ها افزوده شده است. مایکل بلومبرگ، مؤسس شرکت رسانه جمعی چندملیتی بلومبرگ ال.پی.، ثروتمندترین فرد نیویورک به حساب می‌آید که در انتخابات آمریکا حدود یک میلیارد از ۴۸ میلیارد ثروت خود را به عنوان جریمه محکومان پرداخت کرد تا در عوض این افراد به جو بایدن رأی بدهند.

به طور کلی، چین بیشترین شهرهای ثروتمند نشین جهان را در خود جای داده و این در حالی است که هنگ‌کنگ دومین جایگاه این شهرها را پس از نیویورک از آن خود کرده است. سنگاپور نیز به عنوان دهمین شهر ثروتمند نشین جهان، جایگاه سال گذشته سئول پایتخت کره جنوبی را از آن خود کرد. در ادامه به معرفی غنی‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۰ با تعداد افراد ثروتمند ساکن در هر یک پرداخته می‌شود.

ثروتمندنشین‌ترین شهرهای جهان

نیویورک، میزبان ۹۲ ثروتمند

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد نیویورک به مدت ۶ سال متوالی به عنوان ثروتمند نشین‌ترین شهر جهان شناخته شده که در بین آن‌ها، مایکل بلومبرگ، تاجر، نویسنده و مدیر عامل شرکت بلومبرگ ال. پی. جایگاه اول ثروتمندان شهر، نهمین فرد پولدار آمریکایی و چهاردهمین ثروتمند جهان را از آن خود کرده است. نسبت به سال ۲۰۱۹، تعداد هشت نفر به ثروتمندان نیویورک افزوده شده است که پنج نفر از آن‌ها نظیر تونی تایمر، بنیانگذار و مدیر عامل یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی به نام H.I.G. Capital و همچنین استیون کلینسکی مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری New Mountain Capital در صنعت مالی مشغول به فعالیت هستند و به عنوان ساحران سهام خصوصی شناخته شده‌اند.

هنگ کنگ، ۷۱ میلیاردر

اگرچه هنگ کنگ جایگاه دوم شهرهای ثروتمند نشین جهان را از آن خود کرده با این حال، ساکنان میلیاردر آن در سال ۲۰۲۰ هشت میلیارد دلار ضرر خالص به بار آوردند. ارزش دارایی‌های ثروتمندان در سراسر قلمرو در اواخر سال ۲۰۱۹ به طور قابل توجهی کاهش یافت که نتیجه آن صنعت املاک و مستغلات را نیز تحت تأثیر قرار داد و در این میان Lun Ruixiang، یکی از توسعه‌دهندگان بزرگ شهری که به تازگی وارد هنگ کنگ شده بود، بیشترین ضرر مالی را متحمل شد.

ثروتمندنشین‌ترین شهرهای جهان

مسکو، میزبان ۷۰ فرد ثروتمند جهان

مسکو پایتخت روسیه میزبان ۷۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان است که همه آن‌ها دارایی خود را با تلاش شخصی و نه از طریق ارثیه به دست آورده‌اند. جالب است بدانید که اغلب این افراد رابطه بسیار نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دارند و این در حالی است که ۸۰ درصد آن‌ها نظیر ولادیمیر پوتانین اختیار خرید سهام پایتخت را دارند. ولادیمیر آلگوویچ پوتانین ثروتمندترین فرد روسیه‌ای، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی کشور به حساب می‌آید که مالکیت اصلی و ریاست هیئت مدیره شرکت اینتروس را از آن خود کرده است.

پکن، ۶۷ میلیاردر

پکن، پایتخت چین در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۰ نفر از ثروتمندان جهان را در خود جای داده بود اما در سال ۲۰۲۰، ۶ نفر دیگر نیز به این تعداد افزوده شد و شهر را در چهارمین جایگاه شهرهای ثروتمند نشین جهان قرار داد. دو نفر از میلیاردرهای جدید شهر Larry Xiangdong Chen و Liu Yachao نام دارند که هر دو در زمینه آموزش آنلاین و تدریس مجازی مطالب درسی مدارس به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌اند.

لندن، میزبان ۵۶ فرد ثروتمند جهان

لندن و سایر شهرهای بریتانیا در سی و یکم ماه ژوئیه ۲۰۲۰ برای همیشه از اتحادیه اروپا جدا شد که پس از آن، میلیاردرهای جدیدی به سرمایه‌گذاری در پایتخت انگلستان پرداختند. در میان ثروتمندان جدید شهر می‌توان به برادران روسی به نام‌های Dmitry و ایگور بوخمن اشاره کرد که مؤسس شرکت بازی‌های آنلاین Playrix هستند و از همین طریق به ثروت زیادی دست یافته‌اند. Camilla de Godoy Bueno Grossi ثروتمند جدید دیگری در لندن به شمار می‌رود که بخش اعظم دارایی خود را از پدر مرحومش به ارث برده و از آن برای کسب درآمد بیشتر بهره گرفته است.

ثروتمندنشین‌ترین شهرهای جهان

شانگهای، ۴۶ میلیاردر

شیوع بیماری کووید -۱۹ و قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار آن، منجر به ترویج قابل توجه تجارت الکترونیکی در چین شد که از میان تمام شهرها، شانگهای بیشترین رونق اقتصاد مجازی را تجربه کرد. کولین هوانگ، کارآفرین، تاجر و نیکوکار اهل شانگهای و مدیر عامل سابق شرکت تجارت الکترونیک Pinduduo بیشترین کسب درآمد اینترنتی در این دوران را تجربه کرد و این در حالی بود که سایر ثروتمندان رده اول شهر را نیز افراد تازه‌وارد نظیر Wang Jilei و روی چنف هر دو از کارآفرینان پرآوازه تجارت الکترونیک کشور تشکیل می‌داد.

شنژن، میزبان ۴۴ ثروتمند جهان

وجود مراکز تولیدی و صادراتی در سراسر هنگ کنگ به افزوده شدن پنج ثروتمند جدید به میلیاردرهای سابق شنژن در چین منجر شد که همه این افراد، ثروت خود را با تلاش شخصی و بدون ارثیه به دست آورده‌اند. ما هواتنگ به عنوان دومین فرد ثروتمند چین شناخته شده است و یک کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی-چینی به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تأسیس نمود اما در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تنسنت فعالیت می‌کند. تنسنت یک شرکت هلدینگ چینی است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چندنفره آنلاین مانند پابجی موبایل و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.

ثروتمندنشین‌ترین شهرهای جهان

کد خبر 533821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.