واکسن نزنید، اخراج می‌شوید!

پارلمان کشور لتونی قانونی را تصویب کرد که به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد کارمندانشان را در صورت سرپیچی از واکسیناسیون اخراج کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چهارم نوامبر، پارلمان لتونی قانونی را تصویب کرد که به کارفرمایان اجازه می‌دهد در صورت امتناع از دریافت واکسن کووید -۱۹ یا خودداری از دورکاری، کارمندان خود را اخراج کنند. این کشور در حال حاضر بدترین موج عفونت از زمان شروع همه‌گیری را تجربه می‌کند. لتونی همچنین اولین کشور در اروپا بود که در پاییز امسال به وضعیت قرنطینه بازگشت.

قانون جدید از ۱۵ نوامبر لازم‌الاجرا می‌شود که همزمان با تاریخ پایان اقدامات قرنطینه است. این مقررات به صاحبان مشاغل در کشور اجازه می‌دهد در ابتدا بدون پرداخت حقوق به کارمندانی که از واکسینه شدن یا کار در خانه خودداری می‌کنند (در مورد دوم فقط در صورتی که ماهیت شغل اجازه می‌دهد) فعالیت کارمند را متوقف کنند. پس از گذشت سه ماه و واکسینه نشدن کارمندان، شرکت حق فسخ قرارداد خود را خواهد داشت.

برای افرادی که دلایل پزشکی معتبری دارند و قادر به دریافت واکسن نیستند، استثناهایی وجود خواهد داشت. این مورد همچنین شامل افرادی می‌شود که اخیراً از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.

حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان لتونی به طور کامل واکسینه شده‌اند؛ حدود دو هفته پیش که قرنطینه آغاز شد، تعداد افراد واکسینه شده افزایش یافته است. با این حال، این نرخ همچنان از میانگین اتحادیه اروپا که ۷۵ درصد گزارش شده، عقب است.

وضعیت به حدی در این کشور وخیم شده است که مقامات اخیراً مجبور شدند از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجهیزات پزشکی مانند دستگاه تنفس مصنوعی دریافت کند.

واکسن نزنید، اخراج می‌شوید!

کد خبر 533512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.