تأمین امنیت و روشنایی مسیر آرامستان تا ۶ ماه آینده

شهردار کرمان گفت: در بازه زمانی کمتر از شش‌ماه، امنیت و روشنایی کامل مسیر آرامستان «بهشت کریمان» تأمین خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سعید شَعرباف تبریزی در بازدید از مجموعه آرامستان جدید «بهشت کریمان» در خصوص مشکلات و کمبودهای موجود و دلیل انتقال آرامستان به محل جدید، اظهار کرد: در هر صورت به‌دلیل کامل بودن ظرفیت آرامستان قدیم و واقع شدن آن در کنار مجموعه پردیسان «قائم (عج)»، باید انتقال آرامستان انجام می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه پردیسان «قائم (عج)» فضای گردشگری و تفریحی مردم محسوب می‌شود و محل مناسبی برای دفن اموات نیست، افزود: آرامستان قدیم به‌دلیل همجوار بودن با گلزار شهدا و لزوم اسکان و حضور زوار در مجموعه پردیسان «قائم (عج)»، مکان مناسبی برای دفن نیست.

شهردار کرمان با با بیان اینکه در تلاش هستیم دفن اموات در آرامستان قبلی انجام نشود، خاطرنشان کرد: هرچند انتقال آرامستان به محل جدید کار درستی تلقی می‌شود، اما انتقال آرامستان بدون فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم انجام شده است.

شَعرباف تبریزی ادامه داد: در مدت اخیر، آماده‌سازی اولیه برای فضای سبز داخل مجموعه و تکمیل گلبرگ‌ها پیشرفت مطلوبی داشته و مسیر ورودی نیز به‌خوبی آماده‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: هرچند برای آماده‌سازی آرامستان کارهای زیادی در پیش است، اما همین میزان فعالیت‌های انجام‌شده در مدت اخیر برای آماده‌سازی قبور جهت دفن اموات سرعت خوبی داشته است.

شهردار کرمان تکمیل گلبرگ‌های آرامستان «بهشت کریمان» به‌صورت مردم‌پسند و با در نظر گرفتن فاصله قبور از هم را ضروری دانست و تصریح کرد: قرارداد تجهیز غسالخانه با پیمانکار منعقد و پیش‌پرداخت جهت شروع به‌کار پرداخت شده است.

شعرباف تبریزی با بیان اینکه ساخت و تجهیز غسالخانه در اسرع وقت و طبق زمان‌بندی مناسب آغاز خواهد شد، افزود: همزمان کار تأمین برق سایت و مسیر ورودی را نیز دنبال می‌کنیم.

شهردار کرمان تاکید کرد: در تلاش هستیم برق مسیر آرامستان به‌صورت «خود تأمین» باشد، بنابراین در نظر داریم از انرژی خورشیدی برای روشنایی مسیر استفاده کنیم.

شَعرباف تبریزی خاطرنشان کرد: به‌سرعت و در بازه زمانی کمتر از یک‌ماه، قراردادهای تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی منعقد خواهد شد و همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها نیز برای تکمیل آرامستان «بهشت کریمان» ضروری است.

وی با بیان اینکه این پروژه، بسیار بزرگ است و مناسب‌سازی جاده آن تنها از عهده شهرداری برنمی‌آید، گفت: یک گروه به‌صورت کامل و تمام‌وقت در مجموعه آرامستان «بهشت کریمان» مشغول به‌کار هستند و ساخت غسالخانه، تأمین برق مجموعه و مسیر ورودی آرامستان «بهشت کریمان»، از ملزومات اولیه است که باید حتماً در کمتر از یک‌سال انجام شود.

شهردار کرمان به شروع فرایند تکمیل سایر گلبرگ‌ها و برخی تأسیسات تجاری به‌صورت همزمان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه، مستلزم حضور قابل توجه مردم است.

شعرباف تبریزی با بیان اینکه دو بانده شدن مسیر جاده آرامستان در دستور کار شورای تأمین است، اما هنوز هزینه و اعتبار آن تأمین نشده است، تاکید کرد: تأمین امنیت، مناسب‌سازی و نصب علائم و ایجاد روشنایی کامل مسیر آرامستان «بهشت کریمان»، در اولویت است.

شعرباف تبریزی تصریح کرد: دفن در آرامستان قبلی، غیرمنطقی و غیرقانونی است و تنها در صورت پیش‌فروش قبور از قبل یا مواردی که به‌صورت خانوادگی خریداری شده، مانعی ندارد.

کد خبر 533494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.