آب‌گرفتگی معابر شهر به سرعت مهار شد/ مشارکت شهروندان در رفع آب‌گرفتگی‌ها

شهردار اصفهان گفت: خط دو مترو با سرعت در حال پیشرفت است به طوری که تا سه سال آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این خط باشیم تا از این مسیر بخشی از رفت و آمدهای شهروندان انجام شود و به کاهش آلاینده‌های در سطح شهر کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده صبح امروز _شنبه ۱۵ آبان ماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: خدا را شاکریم که از دو شب گذشته نخستین باران پاییزی، شهر اصفهان را شاداب کرد و غبار از چهره شهر زدوده شد؛ از شب گذشته و امروز مردم اصفهان شاهد هوای پاک و دلنشین در سطح شهر بودند، البته به اقتضای بارش رحمت الهی و ایجاد شادی و نشاط، مشکلاتی در سطح معابر شهر با توجه به شدت بارش‌ها به وجود آمد که به نظر می‌رسد شدت آن در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: حجم بالای بارش‌ها باعث آب‌گرفتگی در برخی معابر و ایجاد مشکل برای تعدادی از منازل شهروندان شد که با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته و آماده‌باش نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی و سرعت عمل در رسیدگی به موارد، مشکل رفت و آمد در سطح شهر و آب‌گرفتگی منازل برطرف شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه روز گذشته شاهد حضور مردمی برای کمک به شهرداری بودیم که نشان از شهر همگرا و یک ارتباط متقابل بین شهرداری و مردم داشت، تصریح کرد: به جهت اطلاع‌رسانی، مردم سریع با شهرداری ارتباط برقرار کردند و نیروهای خدمات شهری نیز با سرعت وارد عملیات شده و به موقع به نقاط مورد نظر اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند که بر خود لازم می‌دانم از نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه امداد رسانی و مشارکت بسیج در انجام اقدامات با شهرداری به صورت خودجوش، با حس مسئولیت و بدون اعلام درخواست از سوی شهرداری صورت گرفت، گفت: با اقدامات انجام شده ساعت ۱۴ روز گذشته شهر به آرامش رسید و بسیاری از مشکلات رفع شد.

قاسم زاده با اشاره به بازدید هفته گذشته از خط دو متروی اصفهان، خاطرنشان کرد: خط دو مترو با سرعت در حال پیشرفت است به طوری که تا سه سال آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این خط باشیم تا از این مسیر بخشی از رفت و آمدهای شهروندان انجام شود و به کاهش آلاینده‌های در سطح شهر کمک کند.

وی با بیان اینکه در مجموع شرایط شهر دلپذیر و دلنشین شده که امیدواریم دستگاه‌ها به ویژه بخش صنعت نیز کمک کنند که از گذر پاییز که همیشه درگیر آلاینده‌ها بودیم با آرامش بیشتری عبور کنیم؛ گفت: برخی نگرانی‌ها وجود دارد که ممکن است به دلیل تغییر سوخت برخی صنایع، اصفهان در فصل پاییز درگیر آلایندگی شود که از بخش صنعت به عنوان یک شهروند و فردی که مردم مسئولیت اداره شهر را به او سپردند، درخواست می‌کنم که با استفاده از منابع خود و استانداردهای لازم در فیلتر آلاینده‌‎ها، کمک کنند تا پاییز بهتری داشته باشیم.

کد خبر 533443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.