شهرک ابریشم؛ بدون زیرساخت، بعد از یک دهه

کلنگ شهرک ابریشم چهارباغ حدود ۱۰ سال پیش زده شد و قرار بود هشت هزار و ۲۰۰ خانه در قالب مسکن مهر در آن احداث شود، حالا مردم در آن ساکن شده، اما مشکلات بیخ گلویشان را گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی شهرک ابریشم در اراضی شهرستان چهارباغ استان البرز می‌گذرد؛ شهرکی که با هدف احداث مسکن مهر و کنترل قیمت خانه در دستور کار قرار گرفت.

گفته می‌شود آن زمان، به هشت هزار و ۲۰۰ خانه مجوز ساخت داده شد تا شهرک ابریشم شکل بگیرد. حالا چند سالی از احداث این شهرک می‌گذرد اما شواهد گویای آن است که از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیست.

این شهرک تا تهران حدوداً ۴۰ دقیقه فاصله دارد و چندان که در احداث آن سهل انگاری شده است دور افتاده به نظر نمی‌آید؛ گویی که فقط ساختمان احداث شده و از زیرساخت‌های زندگی برای مردم خبری نیست.

ساوجبلاغ به تناسب استقلال باید ارتقا پیدا کند

حجت الاسلام و المسلمین قادر محمدی، امام جمعه چهارباغ در این خصوص به خبرنگار ایمنا می‌گوید: در حال رایزنی برای بهبود اوضاع راه‌های روستایی شهرستان چهارباغ هستیم؛ همچنین زیرساخت‌های این شهرستان به تناسب استقلال آن باید توسعه پیدا کند.

وی می‌افزاید: وضعیت سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی، راه‌ها و فضای سبز باید در روستاها و شهرک‌های شهرستان ارتقا یابد؛ شهرک ابریشم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امام جمعه چهارباغ به بازدید از شهرک ابریشم و گفت‌وگو با اهالی آن اشاره کرد و افزود: مردم این شهرک حق دارند که ناراضی باشند؛ حتی کمترین امکانات نیز برای این منطقه فراهم نیست و باید هرچه سریع‌تر در راستای بهبود اوضاع اقدام شود.

رفع مشکل سه راهی ابریشم در اولویت قرار گیرد

قدرت الله شمیرانی، فرماندار چهارباغ نیز با اشاره به اینکه سه راه ابریشم محل تردد شهروندان و تلاقی جاده حلقه دره است، اظهار می‌کند: باید به سرعت مشکل این منطقه برطرف شود. در همین راستا و با توجه به مطالبات مردمی و اولویت‌بندی اقدامات خدماتی جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک با هدف ساماندهی موقت سه راهی ابریشم برگزار خواهد شد.

فرماندار چهارباغ ضمن انتقاد از شیوه واگذاری شهرک ابریشم، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی در این خصوص به تعهدات خود عمل نکرده است؛ انتظار می‌رود تعامل و همکاری بیشتری از سوی این اداره کل وجود داشته باشد.

وی گفت: توصیه داریم، شهرداری چهارباغ با هدف جلوگیری از تضییع حقوق عامه وارد عمل شود؛ شهرداری ابتدا درخواست برگزاری جلسه حل اختلاف بین دستگاهی کند و در صورتی که نتیجه مقبول اتفاق نیفتاد فوراً از طریق قانونی اقدام کند.

جابه‌جایی دوشنبه بازار یکی از مطالبات اهالی شهرک ابریشم است

مهدی بیات، عضو شورای اسلامی شهر چهارباغ در همین خصوص به انعقاد قرارداد یک‌طرفه اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین شهرک ابریشم به شهرداری انتقاد کرده و می‌گوید: امروز چهارباغ با مشکل مواجه است و راه و شهرسازی همکاری نمی‌کند.

وی تصریح می‌کند: مجموعه مدیریت شهری به صورت جدی پیگیر رفع مشکلات مردمی و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها است؛ در همین راستا تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

محمد خیری، رئیس شورای اسلامی بخش نیز در خصوص یکی دیگر از مطالبات شهروندان شهرک ابریشم مبنی بر جابه‌جایی دوشنبه بازار، اظهار می‌کند: با حمایت‌های فرماندار چهارباغ در راستای جابه‌جایی این روز بازار اقدام خواهیم کرد و دوشنبه بازار ظرف یک ماه آتی ساماندهی خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین برنامه‌ریزی اصولی به منظور تعریض جاده ابریشم با همکاری شهرداری کرج انجام خواهد شد.

اقدام برای رفع مشکلات شهرک ابریشم تا یک ماه آینده

محمدرضا قربانی، شهردار چهارباغ نیز در خصوص معضلات شهرک ابریشم، می‌گوید: چندین بازدید میدانی از این منطقه به عمل آمده است و در همین راستا مشکلات و مطالبات مردمی بررسی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

شهردار چهارباغ افزود: یکی از اولویت‌های اصلی این منطقه رفع معضل تردد سه راهی ابریشم است؛ به همین منظور مدیریت شهری وارد عمل شده و ظرف یک ماه آینده برای بهبود وضعیت تردد در این سه راهی اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: همچنین انتقال دوشنبه بازار و افزایش سرانه‌ها به اولویت‌های بعدی قرار گرفته و یکی پس از دیگری به انجام خواهد رسید.

کد خبر 533372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.