تغییر ۳۶۰ درجه‌ای سیستم روشنایی آتن

آتن از پروژه ۵۳.۶ میلیون یورویی برای نوسازی و جایگزینی چراغ‌های خیابانی رونمایی می‌کند که به گفته شهرداری، بزرگ‌ترین برنامه ارتقای انرژی کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت یونان اعلام کرد که به زودی بزرگ‌ترین برنامه ارتقای انرژی این کشور را اجرا خواهد کرد؛ به این معنا که شهر آتن وسایل روشنایی "سنتی" فعلی خود را با مجموعاً ۴۳ هزار و ۶۷۹ لامپ جدید و مدرن جایگزین خواهد کرد که امنیت شهروندان را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مهم‌تر اینکه به نفع محیط زیست می‌شود.

در حال حاضر، در مجموع حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ چراغ خیابان در هفت منطقه شهرداری آتن وجود دارد. طبق گزارش‌ها، کل این شبکه حدود ۳۶ گیگاوات ساعت در سال مصرف می‌کند که هر سال حدود ۵.۳ میلیون یورو برای شهر آتن هزینه دارد.

وسایل روشنایی مدرن به پایتخت یونان کمک می‌کند تا صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای داشته باشد زیرا انتظار می‌رود شبکه جدید تنها ۷.۵ گیگاوات ساعت در سال مصرف کند که هزینه آن سالانه ۱.۱ میلیون یورو است. فراتر از این، هزینه‌های نگهداری از ۳۰۰ هزار به ۸۶ هزار یورو کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن این ارقام، شهر آتن محاسبه کرده است که شبکه ارتقا یافته کمک می‌کند تا حدود ۸۰ درصد در هزینه‌های عملیاتی پس‌انداز کند.

تغییر 360 درجه‌ای سیستم روشنایی آتن

در بیانیه مطبوعاتی که شهرداری آتن به اشتراک گذاشته است اعلام شده که هر یک از ۴۳ هزار و ۶۷۹ وسایل روشنایی مدرن را می‌توان از راه دور کنترل کرد؛ علاوه بر این، شبکه به طور خودکار وجود خطاها را نشان می‌دهد و برای شهرداری این مکان را فراهم می‌آورد تا به راحتی لامپ‌های آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کند.

این چراغ‌های خیابانی جدید برای ایمنی و حفاظت از شهروندان و همچنین محیط زیست مفید خواهد بود. در ادامه این طرح، چراغ‌ها به حسگرهای حرکتی مجهز خواهد شد که به عابران پیاده اجازه می‌دهد هنگام قدم زدن در پارک‌ها و میادین در شب احساس امنیت بیشتری کنند.

شهر آتن اقدام برای تأمین و نصب شبکه را در تابستان ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. برای تأمین مالی این پروژه بلندپروازانه، شهرداری منابع مالی را از برنامه سرمایه گذاری عمومی وزارت محیط زیست تأمین کرده است. هزینه جایگزینی شبکه فعلی حدود ۵۳.۶ میلیون یورو برآورد شده است.

شهردار آتن، کوستاس باکویانیس در این رابطه گفته است: "آتن مطابق با الزامات قرن بیست و یکم در حال تکامل است. ما طبق برنامه ارتقای انرژی شهر، با استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی که اکنون در اختیار داریم، کار را آغاز خواهیم کرد. با اجرای این برنامه یکپارچه و نوآورانه، ما به یک هدف بلندپروازانه دست می‌یابیم: بازگرداندن احساس امنیت به همه ساکنان و در عین حال زیبا کردن هر گوشه شهر که به دلیل کمبود روشنایی، جذابیتش پنهان مانده است. آتن پس از سال‌ها سیستم روشنایی را به دست می‌آورد که شایسته یک پایتخت مدرن اروپایی است."

کد خبر 533238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.