مردم باید از اجرای عدالت اطمینان حاصل کنند

استاندار اصفهان گفت: دستگاه قضا باید با مردم ارتباط داشته و در بین آنها حضور پیدا کند تا رویکردها تقویت شود و مردم اطمینان پیدا کنند عدالت برای گرفتن حق آنها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی ظهر امروز - ۱۳ آبان ماه- در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه، اظهار کرد: اهمیت دستگاه قضا برای همه مبرهن بوده و بسیاری پیامبران و اولیا برای ادای حق و استقرار عدالت در جامعه، جان خود را اهدا کرده‌اند. کسی بر جایگاه قضائی نمی‌نشیند مگر اینکه نبی، وصی نبی و یا شقی باشد و این جایگاه بسیار پرمخاطره و خاص است.

وی افزود: در دوران جمهوری اسلامی با نگاهی که به سبب حضور بزرگان در دستگاه قضا وجود داشت، مسیر ویژه‌ای طی شد و در حال حاضر قضات زیادی برای برقراری عدالت برای مردم تلاش می‌کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جلساتی که با قضات و مسئولان دستگاه‌های قضائی داشته‌اند، جهت‌گیری‌هایی را برای آنان ترسیم کرده‌اند. در تکریم و معارفه رئیس دادگستری اصفهان، امروز از ریاست جدید این سازمان انتظار داریم که با تلاش بیشتر، این حرکت در دادگستری اصفهان به صورت منجسم تر ادامه پیدا کند.

مرتضوی تصریح کرد: باید سیاست‌ها در راه رفع چالش کم آبی، مشکلات معیشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور باشد. داشتن نظارت و توجه ویژه بر عملکرد دادگستری، تسریع در اجرای احکام برای اثر بخشی در جامعه، همراهی با اعضای شورای تأمین برای ایجاد نگاه راهبردی در جلسات و همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌های حاکمیت موجب انعکاس عملکردها در اجتماع می‌شود و این موارد قابل تاکید مقام معظم رهبری در جلسه با قضات مسئولان دستگاه‌های قضائی کشور بوده است.

وی ادامه داد: این اتفاق نیازمند ممارست و تمرین بیشتری است. باید تلاش کنیم فرآیندها و هماهنگی‌ها را به نحوی جلو ببریم که انعکاس عملکردها مطابق تأکیدات مقام معظم رهبری در جامعه مشخص شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: ضروری است که دادن اطمینان قلبی برای احقاق حقوق مردمی، داشتن ارتباط با آنها، کاهش مراجعات زیاد به شعبه‌ها و دستگاه‌های سیستمی برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر در دادگستری اصفهان، عملی و محقق شود. رسیدگی به این مسائل از مطالبات مهم مردم استان است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با مردم ارتباط داشته و در بین آنها حضور پیدا کند تا رویکردها تقویت شود و مردم اطمینان پیدا کنند عدالت برای گرفتن حق آنها اجرا می‌شود. باید در دوران خدمت عمل صالح بر جای بگذاریم و بدون شک با این عمل صالح در یوم‌الحساب مورد قضاوت قرار می‌گیریم.

کد خبر 533219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.