زمینه هوشمندسازی قوه قضائیه فراهم شده است

معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز قوه قضائیه به صورت جدی مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار داده است، روحیه همه مدیران دادگستری و ریاست قوه قضائیه این است، امروز باید به سمت ساختن قوه قضائیه هوشمند پیش برویم که زمینه آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق ظهر امروز (پنجشنبه ۱۳ آبان‌ماه) در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری استان اصفهان ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان‌ماه، اظهار کرد: تقارن این جلسه که در آن سه رویداد مهم تاریخی اتفاق افتاده است به فال نیک می‌گیریم، اگرچه برخی از این رویدادها در تاریخ رنج‌آور بوده اما نتیجه بسیار مطلوبی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

وی اضافه کرد: باید روحیه استکبار ستیزی به همان معنای وسیع در همه نهادها جاری شود، استکبارستیزی در دادگستری برای اجرای عدالت و رساندن حق به حق‌دار است، امروز قوه قضائیه به صورت جدی مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار داده است.

مصدق تاکید کرد: روحیه همه مدیران دادگستری و ریاست قوه قضائیه این است، امروز باید به سمت ساختن قوه قضائیه هوشمند پیش برویم که زمینه آن فراهم شده است.

کاهش اطاله دادرسی یک موضوع مهم است

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: موضوع اطاله دادرسی برای ما یک موضوع مهم است و باید آن را در اجتماع حل کنیم، رسیدگی به پرونده‌های معوقه برای جامعه واقعاً رنج‌آور است، فردی که ظلمی در حق او شده است و به دادگستری مراجعه می‌کند تا حق خود را بگیرد، مظلوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سیستم دستگاه اداری او را معطل کنند و گرفتن حق او به تعویق بیفتد این اتفاق‌ها در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، بشارت می‌دهم زمینه اجرای عدل به همین معنا در ساختارها در همه بخش‌ها فراهم شده است و امیدواریم که با کمک همه مدیران به خصوص مردم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

خدمت به مردم را نعمت الهی بدانیم

مصدق تصریح کرد: امروز این جلسه برای تکریم خادمی از خادمان این ملت تشکیل شده است، تعبیر به خادم می‌کنم برای اینکه به معنای واقعی کارگزار نظام باید خادم مردم باشد، خدمت به مردم را باید نعمتی از نعمت‌های الهی دانسته و اینکه خداوند این نعمت را به همه نمی‌دهد و به او داده است را قدر بداند.

معاون اول قوه قضائیه، گفت: در روایت‌ها آمده است «درخواست‌های مردم از شما برای برآورده کردن نیازهای مردم جزو نعمت‌های الهی است که به شما ارزانی داده است و چرا خسته می‌شوید از این نعمت» امروز خادمی از خادمان این مردم برادری تلاشگر، مبارز و مجاهد که قریب به ۳۷ سال برای مردم این شهر خدمت کرده است و تکریم ایشان و منصوب شدن به عنوان قاضی عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای کشور مایه خیر و مباهات است.

جابجایی مدیران از مصادیق تحول و تعالی است

وی اضافه کرد: امروز خادمی دیگر سکان ریاست دستگاه قضائی این شهر مقدس را با مدیریت‌های طولانی در دستگاه قضائی بر عهده می‌گیرد، یکی از مصادیق تحول و تعالی جابجایی مدیران است، انتظارات ما از دادگستری در ۱۳ بند نوشته شده و به صورت مکتوب به ریاست دادگستری استان اصفهان ارسال خواهم کرد.

مصدق خاطرنشان کرد: مهم‌ترین انتظاری که از ریاست دادگستری اصفهان داریم اینکه برنامه عملیاتی را در اجرای دستورات مقام معظم رهبری که در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه تشریح کرده‌اند، یعنی شش بندی که فرموده‌اند، انجام شود و انتظار داریم آن شش بند که همه موارد گفته شده است این برنامه عملیاتی و محقق شود.

کد خبر 533199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.