حسگرها در خدمت جمع‌آوری هوشمند زباله در پراگ

پراگ پایتخت چک از فناوری مدرن هوشمند برای نظارت بر میزان زباله، جمع‌آوری بهینه و کاهش هزینه‌ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۹، پایتخت چک جایزه‌ای را در مسابقات ملی "شهرهای هوشمند آینده" برای پروژه آزمایشی "جمع‌آوری هوشمند زباله‌" دریافت کرد. در آن زمان، شهر پراگ ۴۲۰ حسگر را در کانتینرهای زباله (عمدتاً سطل‌های زیرزمینی) نصب کرد تا سطح آن‌ها را کنترل کند و جمع‌آوری زباله‌ها را بهینه نماید. پس از موفقیت این آزمایش، شهر تصمیم به گسترش پروژه و نصب حسگرها در ۶۰۰۰ کانتینر برای زباله‌های تفکیک شده دارد.

نصب حسگرها به بهینه‌سازی جمع‌آوری زباله‌ها کمک می‌کند زیرا وقتی سطل‌های شهری پر نیستند، کامیون‌های حمل زباله دیگر در خیابان‌های شهر تردد نخواهند کرد. پس از آن، مه دود و آلودگی هوا در پراگ به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

حسگرها در خدمت جمع‌آوری هوشمند زباله پراگ

علاوه بر این، هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری زباله نیز کاهش می‌یابد. شهردار پراگ در توضیح این موضوع اعلام کرده است:

از نقطه نظر مالی، این پروژه یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود که هدف آن کاهش هزینه‌های عملیاتی شهر است. پس‌انداز سالانه پس از کسر هزینه‌های بهره برداری و سرمایه گذاری، بلافاصله در توسعه شبکه جمع‌آوری موجود سرمایه گذاری می‌شود. بیشترین پتانسیل برای صرفه‌جویی ممکن به ویژه در جمع‌آوری شیشه، کارتن و بسته‌بندی‌های فلزی انتظار می‌رود.

توسعه این طرح جمع‌آوری هوشمند زباله را می‌توان گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقلیمی پایتخت چک دانست. معاون شهردار در امور محیط زیست، تاکید کرده است که پراگ برای خود هدف بلندپروازانه کاهش انتشار CO2 تا ۴۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

توجه به این نکته ضروری است که پایتخت چک اوایل این هفته استراتژی خود را برای گذار به اقتصاد دایره‌ای منتشر کرد. در میان بسیاری از اهداف ذکر شده در استراتژی دایره‌ای پراگ ۲۰۳۰، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید زباله در اولویت است که هر دوی آن‌ها با پروژه جمع‌آوری هوشمند زباله‌های شهری جدید محقق خواهد شد.

حسگرها در خدمت جمع‌آوری هوشمند زباله پراگ

کد خبر 533176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.