بیش از  پنج میلیون متر مکعب آب به باغستان قزوین اختصاص پیدا کرد

مدیر عامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین گفت: در شش ماهه اول سال جاری، بیش از ۸۰۰ بار تانکرهای آب موجود در سطح باغستان‌های سنتی قزوین شارژ شده و علاوه بر آن، بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب به این گنجینه سبز شهر قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمدکریم کاظم پور اظهار کرد: هرساله برای رفاه حال باغداران، تانکرهایی که در سطح باغستان‌ها به دو صورت عمومی و شخصی وجود دارد، پر می‌شوند که جهت تسهیل در امر آبرسانی تانکرهای عمومی ماهیانه دو سرویس و تانکرهای شخصی ماهیانه یک‌سرویس شارژ می‌شود.

وی افزود: این میزان آب برای نگهداری نهال‌های در حال رشد که نسبت به درخت‌های مسن‌تر به آب بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود و با توجه به کم آبی در سال جاری، سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین با حمایت همه جانبه از باغداران، در حفظ و نگهداری این میراث گران‌بهای شهرمان کوشیده است.

مدیر عامل سازمان باغستان‌های سنتی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: علاوه بر شارژ تانکرهای موجود، به منظور حمایت از باغداران و حفظ و نگهداری باغستان‌ها، آب کانال طالقان خریداری شده و نظر به اینکه تمام درآمد باغداران از محصولات باغستان است، تا کنون دو سوم هزینه خریداری آب کانال توسط سازمان باغستان‌ها و یک سوم توسط باغداران پرداخت شده است.

کد خبر 533166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.