فلورانس مسئولیت باغ‌های زیتون را به شهروندان می‌دهد

شهرداری فلورانس تصمیم گرفته است برای افزایش آگاهی مردم بر اهمیت حفاظت از درختان زیتون و همچنین درآمدزایی محلی، مسئولیت نگهداری باغ‌های زیتون را بر عهده شهروندان بگذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری فلورانس دارای تعداد زیادی باغ زیتون در قلمرو خود است و مقامات برای نگهداری آن‌ها به کمک نیاز دارند. در نتیجه، شهرداری کمپین جدیدی به نام "یک باغ زیتون را بپذیرید" را به عنوان راهی برای تشویق ساکنان به مشارکت در بحث گیاه شناسی و حفاظت از فضای سبز شهر به راه انداخته است.

در نگاه اول ممکن است این جنبش مانند بسیاری از کمپین‌های شهری دیگر به نظر برسد، با این حال، شهرداری فلورانس اطمینان می‌دهد که این طرح فقط مربوط به باغبانی شهروندان نمی‌شود بلکه آن‌ها این شانس را خواهند داشت که در واقع روغن زیتون دست ساز خود را تولید کنند.

بنابراین، این ابتکار به انجمن‌ها، کمیته‌ها و شهروندانی که می‌خواهند باغ‌های زیتون را بپذیرند، این امکان را می‌دهد که نه تنها از قلمرو کشاورزی شهری مراقبت کنند، بلکه بتوانند روغن خود را تولید کنند و از آن برای نیازهای خود استفاده کنند یا به فروش برسانند. در حمایت و تحقق اهداف فعالیت‌های شهروندان، شهرداری برند ویژه تحت عنوان "روغن فلورانس" را در نظر گرفته است.

فلورانس مسئولیت باغ‌های زیتون را به شهروندان می‌دهد

همه افراد و انجمن‌ها می‌توانند برای پذیرش یک باغ زیتون از میان موارد موجود در نقشه آنلاین درخواست دهند و سپس با مقامات قرارداد همکاری امضا کنند.

همچنین لازم است بازدیدی با تکنسین‌های اداره محیط زیست سازماندهی شود که شهروندان بتوانند آئین نامه‌های تدوین شده برای مراقبت از باغ‌های زیتون را یاد بگیرند.

این اقدام فلورانس نه تنها باعث حفظ فضای سبز این شهر می‌شود بلکه نوعی حس مالکیت را در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد تا متوجه شوند شهر برای بقا نیازمند آن‌ها است. با این کار، برند ایتالیا که "زیتون" است توسط ساکنان حفظ و ارزش‌گذاری می‌شود و پیامدهای مثبت آن نه تنها به دولت که به خود شهروندان برمی‌گردد. درآمدزایی و هویت شهری تنها مزایای مستقیم این طرح است و منافعی نظیر حفظ تنوع زیستی شهر و نشاط ساکنان نیز از جمله موارد مثبت غیر مستقیم این پروژه است.

فلورانس مسئولیت باغ‌های زیتون را به شهروندان می‌دهد

کد خبر 533154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.