ادارات چابهار ۲۸۷ میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند

شهردار چابهار گفت: ادارات و سازمان‌های دولتی این شهرستان ۲۸۷ میلیارد تومان بابت مطالبات ناشی از پروانه ساختمانی، عوارض، بهای خدمات و اجاره زمین‌ها به این شهرداری بدهکار هستند.

به گزارش ایمنا، محمدیونس حقانی اظهار کرد: مهم‌ترین بدهکاران شهرداری، دستگاه‌هایی همچون شبکه بهداشت و درمان، شرکت نفت، بنادر و دریانوردی، اداره زندان و سایر ادارات دیگر هستند که با وجود مذاکره، مکاتبه و مراجعه حضوری به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر متوجه شدیم که اراده‌ای برای پرداخت مطالبات شهرداری وجود ندارد.

وی افزود: شهرداری چابهار برای پرداخت حقوق و انجام امور و طرح‌های عمرانی با بحران مالی مواجه بود بنابراین مجبور شد از طریق اهرم‌های قانونی همچون اجراییه، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

شهردار چابهار خاطرنشان کرد: تمامی ادارات مستقر در حوزه و حریم شهر و به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر اساس تبصره ماده هشت قانون الحاق شهر به منطقه آزاد و ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در خصوص اخذ پروانه ساختمانی باید تمکین از قوانین و مقررات را مورد توجه قرار دهند.

حقانی تصریح کرد: با پرداخت به موقع عوارض می‌توان کیفیت شهرنشینی را بهبود بخشید و طرح‌های مختلف را اجرایی و به زیباسازی شهر کمک قابل توجهی کرد.

وی ادامه داد: شهرداری چابهار باید هر روز شهر را بیشتر و بهتر بسازد و زیرساخت‌های آن را توسعه دهد.

شهردار چابهار با بیان اینکه هزینه‌های قابل توجهی به شهرداری چابهار تحمیل می‌شود، گفت: با توجه به امکانات و منابع موجود راهی جز مشارکت شهروندان در اداره شهر نیست.

حقانی اضافه کرد: شهرداری یک سازمان مردم نهاد است که وظیفه تأمین نیازهای شهروندان را بر عهده دارد و هزینه خدمات ارائه شده را با استفاده از دستورالعمل خاصی که "عوارض شهری" و "بهای خدمات" نامیده می‌شود از ساکنان حقیقی و حقوقی آن شهر اخذ می‌کند.

وی تاکید کرد: پرداخت عوارض از سوی شهروندان نقش به سزایی در عمران و آبادی شهر دارد و درآمدهای شهرداری از طریق پرداخت همین عوارض توسط شهروندان تأمین می‌شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود در جهت عمران و آبادانی شهر چابهار نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خودرو، کسب و پیشه و سایر مراکز عمومی و خصوصی که عوارض آنها به صورت سالیانه باید پرداخت شود، با مراجعه به اداره درآمدهای شهرداری اقدام کنند.

شهردار چابهار گفت: اگر نگاهی به شهر چابهار داشته باشیم می‌بینیم در جای‌جای شهر، پروژه‌های زیرساختی در حال احداث بوده و هر گوشه شهر چابهار به کارگاهی بزرگ تبدیل شده است، پروژه‌های میلیاردی که این روزها چهره شهر را تغییر داده است. واقعیت این است همین عوارضی که از سوی مردم پرداخت می‌شود، بخشی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد اما این تمام هزینه‌های نهادی گسترده را که قرار است هر روز شهر را سر و سامان و زیرساخت‌های آن را توسعه دهد، پوشش نمی‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 533145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.