"خانه تاریخی ابهری" در خوانسار مرمت و بازسازی می‌شود

شهردار خوانسار با اشاره به تعریف «خانه تاریخی ابهری» در طرح بازآفرینی شهری، گفت: پس از آماده‌سازی طرح و دریافت کد اعتباری، بازآفرینی این بنای تاریخی آغاز می‌شود.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مطالبات شهروندان در حفظ آثار تاریخی و ثبت ملی دالان سبز شهر خوانسار، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری خوانسار حفظ آثار تاریخی از جمله «خانه تاریخی ابهری» است که در جذب گردشگر به خوانسار نقش دارد.

وی با بیان اینکه «خانه تاریخی ابهری» سال ۱۳۸۲ توسط شهرداری خوانسار از مالکان آن خریداری شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی میراث فرهنگی، مرمت و بازسازی «خانه تاریخی ابهری» نیاز به ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

شهردار خوانسار با اشاره به تعریف «خانه تاریخی ابهری» در طرح بازآفرینی شهری، گفت: پس از آماده‌سازی طرح و دریافت کد اعتباری این بنای تاریخی، بازآفرینی آن آغاز می‌شود تا گرد و غبار غربت از روی این اثر تاریخی به یادگار مانده از دوران قاجار برداشته شود.

وی تصریح کرد: خانه‌های تاریخی به عنوان شناسنامه شهر و نمادی از آداب و رسوم و نحوه زندگی گذشتگان است که «خانه تاریخی ابهری» یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی خوانسار به شمار می‌رود.

توکلی ادامه داد: شهر خوانسار دارای ۱۲۲۶ هکتار بافت فرسوده است که تنها ۳۶ هکتار آن مصوب طرح باز آفرینی شهری دارد و بازنگری طرح را پیگیر شده‌ایم.

کد خبر 533084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.