بسیج مایه سرزندگی و امنیت شهر است

شهردار اصفهان گفت:بسیج هر کجا حضور داشته باعث پویایی، سرزندگی، احساس امنیت و آرامش بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده در همایش فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرداری اصفهان با بیان اینکه به عنوان یک بسیجی امروز توفیق حضور در این جلسه را دارم، اظهار کرد: معتقدیم بسیج هر کجا حضور داشته باعث پویایی، سرزندگی، احساس امنیت و آرامش بوده است، بنابراین امیدواریم از این ظرفیت به نفع مردم، کشور، نظام و انقلاب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تبدیل «حوزه» بسیج به «سازمان» بر اساس مصوبه و ابلاغ هیئت وزیران باید انجام شود، افزود: در اجرای قانون خود را مکلف می‌دانیم و در این راستا تلاش می‌کنیم در بودجه سال آینده این مهم دیده شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه حوزه بسیج خواهران باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود و از این ظرفیت به نفع نظام و سیستم استفاده کنیم، گفت: انتظار ما این است که بسیج به شهرداری کمک کند تا به تدریج مسائل رفع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بسیجیان در تشکیل جلسات حل مسئله و ارائه راه‌حل‌ها پیشتاز باشند.

قاسم زاده گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد بزرگ رسالت‌هایی بر عهده دارد، اما اینکه برخی نهادها از مسئولیت شانه خالی کرده و رفع همه مسائل را از شهرداری انتظار داشته باشند، ناپسند است.

شهردار اصفهان گفت: می‌توانیم کمک‌های فکری و معنوی خوبی برای رفع مسائل شهرداری داشته باشیم پس امیدواریم کنار یکدیگر جلب رضایت خداوند را از مسیر خدمت به مردم کسب کنیم.

حضور بسیج مایه سرزندگی و امنیت شهر است

لزوم راه‌اندازی حوزه بسیج خواهران

در ادامه این همایش سرهنگ جواد شجاعی، فرمانده بسیج شهرداری اصفهان با تبریک فرارسیدن ایام الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: ۳۴ پایگاه بسیج در شهرداری اصفهان فعال است که قابلیت اضافه شدن ۱۰ پایگاه دیگر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد بسیجیان در کل شهرداری اصفهان دو هزار و ۸۷۴ نفر است که ۸۳۴ نفر بسیجی عادی، دو هزار و ۹ نفر بسیجی فعال و ۳۱ نفر بسیجی کادر هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بازوان توانمند مدیران سازمان‌ها و مناطق به شمار می‌روند.

فرمانده بسیج شهرداری اصفهان با اشاره به تشکیل سازمان بسیج شهرداری تاکید کرد: طبق مصوبه ابلاغی سال ۹۵ هیئت وزیران به کلانشهرها، باید چارت حوزه بسیج به سازمان تبدیل شود که این اقدام در کلانشهرهایی همچون تبریز، تهران و مشهد انجام شده، اما در اصفهان با وجود تعداد زیادی نیرو همچنان «حوزه» است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بین ۴۰ حوزه شهرداری در سطح شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر کشور، مقام برتر را کسب کردیم.

شجاعی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی حوزه بسیج خواهران، اظهار کرد: وجود بیش از ۳۰۰ خواهر بسیجی در شهرداری اصفهان ظرفیت بزرگی است و می‌توانیم در آینده برنامه‌های خوبی را برای آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شش ماه اخیر این حوزه، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهید یار محمدیان با حضور شهردار اصفهان، برگزاری برنامه میدان تیر برای مدیران و بسیجیان شهرداری، اهدای خون در هفته دولت با حضور بسیجیان در پایگاه انتقال خون، برگزاری رزمایش خودرویی سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور بسیجیان و مسئولان در گلستان شهدا، همایش بسیجیان به مناسبت هفته دفاع مقدس و نثار هشت هزار شاخه گل به مزار شهدا به همت بسیج شهرداری، همایش‌ها و نشست‌های بصیرتی همزمان با انتخابات ۱۴۰۰ بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کمک مومنانه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: پایگاه‌های بسیج شهرداری اصفهان بالغ بر پنج میلیارد تومان بسته در قالب طرح کمک مومنانه آماده و ارسال کردند.

حضور بسیج مایه سرزندگی و امنیت شهر است

بسیج پیشتاز اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی شهرداری

حسین متقی، فرمانده پایگاه بسیج منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز در سخنانی، گفت: از شهردار اصفهان به عنوان رأس هرم مدیریت شهری تقاضای حمایت از بسیج را داریم تا تفکر، منش و رفتار بسیجی در سیستم جاری و ساری شود؛ با این اقدام بسیاری از نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل و موانع برطرف می‌شود و علاوه بر جلب رضایتمندی شهروندان، همه به این موضوع واقف می‌شوند که بسیج هیمنه کافی را در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی شهردار اصفهان از بسیج مشهود است، افزود: در اجرای برنامه‌های ملی، مذهبی و موضوعات مختلف شهرداری، بسیج پیشگام بوده است.

در ادامه محسن حسن‎‌پور، فرمانده پایگاه بسیج منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: در فضای پایگاه بسیج مناطق مشکلات زیادی وجود دارد که نخستین مورد آن نبود ردیف بودجه کافی است.

فرمانده پایگاه بسیج منطقه هفت شهرداری اصفهان نبود فضای مناسب در مناطق برای پایگاه‌های بسیج را دیگر مشکل موجود عنوان کرد و گفت: نگاه ما به بسیج، فرهنگی است نه عملیاتی و امنیتی و به همین جهت سعی کردیم در خصوص اجرای برنامه‌ها ابتدا مباحث فرهنگی مد نظر باشد.

حضور بسیج مایه سرزندگی و امنیت شهر است
«اتحاد» نتیجه شکل‌گیری حوزه فعالیت شهرداری

امیر رجبی، فرمانده پایگاه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در این شرکت ۵۳۱ نفر بسیجی عضو رسمی هستند، گفت: از مهمترین برنامه‌های بسیج این پایگاه، برگزاری حلقه‌های صالحین بود که از شش سال گذشته تاکنون بدون تعطیلی روزهای سه‌شنبه با تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی برگزار شده است.

فرمانده پایگاه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در سطح شهر و میادین اصلی، مساجد و مصلی میز خدمت ایجاد شد، گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل فعال هستند و خدمات ارائه شده نیز با رویکرد فرهنگی بوده است.

وی تاکید کرد: تشکیل حوزه بسیج شهرداری برکات زیادی برای شهرداری به همراه داشت و می‌توان گفت که «اتحاد» نتیجه شکل‌گیری حوزه فعالیت شهرداری است.

رجبی ادامه داد: بسیجیان در انجام فعالیت‌ها هیچ گونه چشم داشتی ندارند، اما نقش بسیج در ساختار مدیریتی باید پررنگ شود تا بتوانیم مشکلات و دغدغه‌های مردم را حل کنیم.

کد خبر 533072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.