لزوم تعیین تکلیف «باروی تاریخی» تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه‌ای با حضور کارشناسان و مدیران شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بر ضرورت تعیین تکلیف و ساماندهی «باروی تاریخی» تبریز تاکید کردند.

به گزارش ایمنا، فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای شهر تبریز در این جلسه با اشاره به اقدامات شورای اسلامی شهر در زمینه هویت تاریخی فرهنگی شهر تبریز، اظهار کرد: تلاش داریم در صورت موافقت اعضا، کارگروه حفظ و صیانت از آثار تاریخی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی شورا رسیدگی به مشکلات مردم است، گفت: وقتی پرونده ساخت و سازی در محدوده باروی تاریخی تبریز تشکیل می‌شود، باید بدون استثنا تخریب شود نه اینکه شهرداری استحکام بنا از مالکان آنها بخواهد.

بابایی‌اقدم با اشاره به شرایط نامناسب قطعات تملک شده در محدوده باروی تاریخی تبریز، خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند نسبت به پاکسازی و از بین بردن نقاط کور در این محدوده اقدام کند تا اهالی نیز احساس امنیت در این محلات داشته باشند.

علیرضا نوای‌باغبان، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه صیانت از باروی تاریخی تبریز همواره برای ما و شهروندان دغدغه است، گفت: مطالعات تقریباً کاملی در زمینه باروی تبریز انجام شده و ما وظیفه داریم این اثر تاریخی و میراثی را برای آیندگان حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ باروی تبریز بسیار خوب است، اما در برنامه‌ریزی‌ها به نحوی عمل می‌کنیم که تحقق آنها انجام وجود ندارد، ادامه داد: یک سوم محدوده باروی تبریز را تملک کرده‌ایم اما دو سوم آن هنوز باقی مانده که لازم است طرح موضوع و تکمیل آن انجام و وضعیت موجود مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه باید به یک اتفاق نظر در خصوص باروی تبریز برسیم، یادآوری کرد: در هشت سال گذشته تملک در محدوده باروی تبریز بسیار کم و در چهار سال گذشته در حد صفر بوده که باید با تعریف منابع و تزریق بودجه این موضوع را پیگیری کنیم.

نوای‌باغبان با اشاره به اینکه باید استانداری، کمیسیون ماده پنج، شهرداری، اعضای شورا و میراث فرهنگی به یک اتفاق نظر در این زمینه برسند، گفت: یا باید باروی تبریز را تملک و تکمیل کنیم و یا اینکه اگر نمی‌توانیم، طرح موقت ارائه دهیم که تملک‌های انجام شده را ساماندهی کنیم.

حکیمه غفوری، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه قطعات تملک شده در حریم باروی تبریز واقعاً در شرایط مناسبی نیست، اضافه کرد: عدم رسیدگی مناسب باعث نارضایتی شهروندان در اطراف این نقاط شده است که باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی اقدام شود.

کد خبر 533038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.