سومین پارک بزرگ کشور در وضعیت خوبی نیست/ اجازه قطع درختان کنوکارپوس را نمی‌دهیم

رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهراهواز گفت: حجاب، سومین پارک بزرگ در کشور است که تاکنون آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته، به آن رسیدگی نشده و در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد

محمد مهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اهواز یکی از شهرهای صنعتی کشور بوده و از این بابت آلودگی‌های زیادی را به دوش می‌کشد، اظهار کرد: نبود تفرجگاه و فضای سبز مناسب اهمیت ایجاد این مهم در اهواز را بیش از پیش پررنگ کرده است.

وی افزود: به لحاظ علمی برای ایجاد یک فضای شهری مناسب باید ابتدا داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری و سپس وضعیت موجود نیز به طور کامل بررسی شود تا با کمترین هزینه از نظر مادی، معنوی و زمانی به آنچه که باید رسید.

رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حجاب، سومین پارک بزرگ در کشور است که تاکنون آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته، به آن رسیدگی نشده و در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: مسئله به سرانجام نرسیدن پارک حجاب از دغدغه‌های اصلی من بود و شخصاً پیگیر این مسئله شدم و متوجه شدم در دوره شورای دوم این پارک به شخصی تحت عنوان پیمانکار اجاره داده شده است.

مطیعی ادامه داد: تاکنون نه تنها شخص پیمانکار در حفظ و نگهداری پارک حجاب موفق عمل نکرده است بلکه طبق قرارداد بنا بود تا اقداماتی در راستای توسعه فضای سبز و بازی این پارک انجام شود اما همچنان به وضعیت گذشته باقی مانده و پیشرفتی احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات مجموعه شهرداری در مباحث حقوقی و دادگاهی است، تصریح کرد: شهرداری اهواز آنطور که باید به مسئله حقوقی مقابله و یا خلع ید پیمانکار پارک حجاب نگاه ویژه نداشته است.

رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز در رابطه با نقش کنوکارپوس و ایجاد آلرژی و تنگی نفس، گفت: بر اساس مطالعات دانشگاهی و تحقیقات و بررسی‌ها، هیچ منبع دقیق و علمی مبنا بر ایجاد آلرژی و نفس تنگی توسط این گیاه ثابت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این گیاه حدود هفتاد درصد از فضای سبز کلانشهر اهواز را در بر دارد و نباید با دلایل غیر علمی به سوءاستفاده کنندگان اجازه قطع کنوکارپوس را بدهیم.

مطیعی تاکید کرد: باید در یک بازه زمانی این مسئله علمی جا بیفتد که کنوکارپوس در ایجاد حساسیت دخیل نیست. در حال حاضر هم شهرداری به وظیفه‌ای که شورای سلامت مبنی بر هرس این درختان تعریف کرده عمل می‌کند و خیال شهروندان از این بابت راحت باشد.

کد خبر 532892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.