افتتاح اولین دانشگاه نظامی در امارات

امارات متحده عربی اعلام کرد که اولین دانشگاه نظامی خود را در سال جدید میلادی و در ماه ژانویه افتتاح خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هدف از تأسیس این دانشگاه، تربیت و آموزش نسل بعدی افسران نیروهای مسلح این کشور است.

دانشگاه نظامی زائد، دانشجویان را با ترکیبی از دوره‌های آکادمیک و آموزش نظامی برای ورود به ارتش آماده می‌کند. مقامات امارات گفته‌اند که امارات اولین کشور در منطقه خواهد بود که مدرک کارشناسی را به دانشجویان نظامی ارائه می‌دهد.

"سرتیپ ولید النقبی"، معاون فرماندهی دانشگاه زائد اظهار کرد: زائد، اولین دانشگاهی است که که دانشجویان می‌توانند در هر شاخه نظامی زیر یک سقف آموزش ببینند. این دانشگاه سطح عالی آموزش نظامی را ارائه خواهد کرد.

اولین دسته دانشجویان این دانشگاه گروهی متشکل از ۱۰۰ دانش‌آموز پسر اماراتی است که در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

در روند پذیرش متقاضیان یک روند سختگیرانه در نظر گرفته شده و این افراد از نظر استانداردهای جسمی، بهداشتی و آموزشی به صورت جدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

قرار است در این دانشگاه در ابتدا فقط مردان پذیرش شوند، اما برنامه‌هایی برای ثبت نام متقاضیان زن وجود دارد. همچنین اولین کلاس این دانشگاه در یک مرکز موقت در حومه ابوظبی برگزار خواهد شود و پس از آماده شدن شرایط، به یک پردیس دائمی منتقل می‌شود.

داوطلبان قبل از تصمیم‌گیری در مورد حضور در دوره‌های تخصصی برای پیوستن به شاخه‌ای از ارتش، به مدت سه سال آموزش می‌بینند.

محمد البواردی، وزیر دولت امارات در امور دفاعی اظهار کرد: ما مشتاقانه منتظر پذیرش اولین دانشجویان نظامی امارات متحده عربی هستیم که وارد دانشگاه نظامی زائد می‌شوند. آنها تجارب حرفه‌ای و آکادمیک لازم را به دست خواهند آورد و مهارت‌های مدیریت خود را اصلاح خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 532729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.