جزئیات اولین جلسه قرارگاه اجتماعی تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با مرور اتفاقات تاریخی این هفته اظهار کرد: امروز یازدهم آبان ماه مصادف با سالروز شهادت طیب است که عاقبت به خیری او بخاطر پیوستن به اردوگاه انقلابی حضرت امام بود. بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ او را دستگیر کردند و به این دلیل که از او استفاده تبلیغاتی کنند از او خواستند که بیاید و علیه امام خمینی (ره) شهادت دهد که از حضرت امام (ره) پول گرفته است و حوادث ۱۵ خرداد را راه انداخته است. او در برابر این درخواست مقاومت کرد و پای چوبه دار رفت.

وی با اشاره به ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) تصریح کرد: این حرکت یک حرکت مهم و انقلابی بود که در تاریخ کشور ما رخ داد. جاسوس خانه‌های که آمریکا داشت و بعد از انقلاب هم فعالیت آن را ادامه می‌داد و حتی عده‌ای را جذب و ساماندهی کرده بود توسط دانشجویان تسخیر شد و اسنادی که خُرد شده بود طی سال‌ها بازیابی شد و در چندین جلد کتاب منتشر کنند.

چمران با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکتی عجیب در دنیا و کشور ما بود و تا آن زمان سابقه نداشت چیزی اُبهت آمریکا را اینگونه بشکند و آن‌را تسخیر کند و اعضای سفارت را گروگان بگیرند، گفت: این واقعه در تاریخ ما ماندگار شد. امام خمینی (ره) از این واقعه حمایت کردند و آن را انقلاب دیگری نامیدند. تسخیر لانه جاسوسی به مردم دنیا نشان دادن که اگر ملتی بخواهد می‌تواند در مقابل دشمن هر چقدر قدرتمند باشد ایستادگی و مقاومت کند و پیروز شود. امروز خط دانشجویان پیرو امام ادامه دارد و همچنان دشمنی آمریکایی‌ها را می‌بینیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه امروز صحن شورا در جمع خبرنگاران درباره جزئیات اولین جلسه قرارگاه اجتماعی افزود: قرارگاه اجتماعی تلاش می‌کند تا بتوانند ساماندهی مثمری را انجام دهد.

وی درباره آغاز به کار این قرارگاه ادامه داد: فعالیت این قرارگاه شروع شده است و زمان جلسات بعدی را هنوز معین نکردند چرا که عده‌ای می‌گفتند سه ماه و عده‌ای یک ماه و این قبیل اختلاف نظرها در زمان بندی وجود دارد.

چمران در پاسخ به این سوال که قرارگاه اجتماعی با محوریت چه کسی است، گفت: استانداری تهران، کل استان تهران و اطراف آن را شامل می‌شود و شهر تهران را به تنهایی نمی‌توان در نظر گرفت. وقتی قرارگاه بزنیم و هرکسی از هرجایی می‌آید به او آب، غذا، مکان و کار بدهیم، همه می‌آیند اینجا که این خدمات را بگیرند و از این امکانات استفاده کنند. این مسأله را باید ریشه‌ای و در کل کشور حل کنیم. ما باید به وظیفه خود در تهران عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا اعتباری هم برای این موضوع دیده شده است؟ خاطر نشان کرد: بحث اعتبار مطرح نشد اما باید اعتبارات در نظر گرفته شود.

کد خبر 532665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.