امکانات آتش‌نشانی شلمزار ناکافی است

شهردار شهر شلمزار با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب خودروهای آتش‌نشانی کافی نیست، گفت: تامین خودروی مجهز برای شهرداری بیش از دو میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در توان شهرداری نیست.

افشین بهمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شلمزار دارای یک ایستگاه و سه خودروی آتش‌نشانی است که متأسفانه ظرفیت خودروها پایین و ظرفیت ذخیره آب هر کدام از این خودروها دو هزار و ۷۰۰ مترمکعب است.

وی ادامه داد: از ابتدا مکاتبه با فرمانداری، مدیریت بحران استان و سازمان شهرداری‌ها به جهت ظرفیت کم خودروها انجام و درخواست تحویل یک خودرو با ظرفیت بیشتر داده شده است.

شهردار شهر شلمزار با بیان اینکه تأمین خودروی مجهز بیش از دو میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در توان شهرداری نیست، تصریح کرد: طبق قانون آتش‌نشانی باید در شهر خدمات ارائه کند؛ اما در فصل گرما در اراضی کشاورزی حریق رخ می‌دهد که به دلیل نبود آتش نشانی در روستاهای اطراف نیز پوشش دهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای آتش‌نشانی شهر کارایی بالایی دارند و تنها در وجود تجهیزات مانند ست امداد و نجات، نجات غریق و لباس ضد حریق مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات اولیه حدود ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که موجود نیست، البته در آتش نشانی این شهر نردبان ساختمان بلند مرتبه نیز وجود ندارد.

بهمنی تصریح کرد: در حال حاضر حقوق تیرماه کارکنان به صورت کامل پرداخت نشده است و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید مورد بررسی و حصول نتیجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانی شلمزار با شش نیرو متخصص فعال است، افزود: با کمبود حداقل ۱۰ نیرو در مجموعه شهرداری مواجه هستیم، اما با شرایط اعتباری نمی‌توان نسبت به جذب نیرو اقدام کرد.

شهردار شلمزار اظهار کرد: در آتش‌نشانی این شهر حداقل چهار نیرو در هر شیفت لازم است، اما اکنون دو نفر در هر شیفت فعال هستند که باید تدبیر لازم برای افزایش تعداد نیروها انجام شود.

کد خبر 532600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.