قالیباف: نباید در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده محدودیتی باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق زلزله‌زده از نظر شرایط اقتصادی و محرومیت به گونه‌ای هستند که نباید محدودیتی در امدادرسانی به آنها دیده شود و باید اینطور تصور کنیم که مردمی که آنجا آسیب دیده‌اند، خانواده ما هستند و تمامی دستگاه‌ها باید با این نگرش مسائل را پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف ظهر دوشنبه در نشست پیگیری اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کرمان اظهار کرد: کمیسیون‌های عمران، کشاورزی و امور داخلی کشور و شوراها مأموریت‌های خود را در مناطق زلزله زده پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات مناطق زلزله‌زده زرند کرمان را پیگیری کرده‌ام، افزود: این مناطق زلزله‌زده از نظر شرایط اقتصادی و محرومیت به گونه‌ای هستند که نباید محدودیتی در امدادرسانی به آنها دیده شود و باید این طور تصور کنیم که مردمی که آنجا آسیب دیده‌اند، خانواده ما هستند و تمامی دستگاه‌ها باید با این نگرش مسائل را پیگیری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ مسؤولی به مناطق زلزله‌زده استان خراسان شمالی سفر نکرد و این موضوع باعث اعتراض مردم نسبت به نمایندگان آنها شد، ادامه داد: تنها کسی که به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی رفت رئیس بنیاد مسکن بود، بعد از حضور وی روند اقدامات تغییر کرد، لذا حضور مسؤولان اثرگذار است و افکار عمومی به این مساله توجه می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه در مناطق محرومی چون بازفت و اندیکا و محروم‌ترین نقاط زاگرس زلزله رخ داده است، تاکید کرد: باید تأمین اعتبارات مربوط به این مساله با جدیت از سوی رؤسای کمیسیون‌های عمران و کشاورزی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید ملزم به رعایت قانون شوند که بخشی از آن رعایت مقررات مالی است، عنوان کرد: بودجه قابل توجهی در حوزه بحران داریم، یعنی در جایی که مردم در عذاب هستند، لذا اعتبارات باید به جا و درست هزینه شوند، همه باید اخلاقاً و شرعا متعهد شویم تا اعتبارات حوزه مدیریت بحران در جای خود هزینه شود.‌

کد خبر 532560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.