شورای شهر بیرمنگام حق مستاجر را از صاحب‌خانه گرفت

طرح بهسازی شهر در منچستر، حمایت از مستأجران در بیرمنگام،ترغیب شهروندان به حمایت از شرایط اقلیمی،احداث مینی جنگل در ناتینگهام، چالش‌های بودجه بندی شورا در لیورپول عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر بیرمنگام صاحب خانه‌ای را پس از اخراج غیرقانونی مستأجرش تحت پیگرد قانونی قرار داد. این گزارش از خیابان والسال به شورای شهر رسید و کمیسیون مسکن این شورا با برگزاری جلسه اضطراری در خصوص این صاحب خانه تصمیم‌گیری کرد.

پس از برگزاری این جلسه اضطراری، شورای شهر بر اساس بخش یک قانون حفاظت از مستأجران که در سال ۱۹۷۷ و به دلیل اخراج غیرقانونی ناتالیا سرگیف از اجاره‌نشینی خود تدوین شده بود تصمیم نهایی را اتخاذ کرد و بر اساس این تصمیم صاحب خانه محکوم به پرداخت هزینه‌های انجام کار غیر قانونی به شورای شهر به مبلغ ۳۰۸ پوند و غرامت به مستأجر خود به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۳ پوند شد.

مستأجر این خانه از ژوئن ۲۰۱۷ مستأجر بوده و در ژانویه ۲۰۱۹ برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود تا به آپارتمان خود بازگردد. او برنامه‌های خود را به صاحب ملک گفته بود و موافقت کرده بود که یک مستأجر مشترک اجاره را در غیاب او بپردازد. اجاره بها در ماه می ۲۰۱۹ توسط مستأجر مشترکی که ملک را ترک کرده بود پرداخت نشد. وقتی این مسئله به او گفته شد که اجاره پرداخت نشده است، خانم سرگئیف اجاره را پرداخت کرد و از طریق پیامک و ایمیل با موجر مکاتبه کرد و آنها را از قصد خود برای بازگشت در کوتاه‌مدت به آپارتمان مطلع کرد اما هنگام ورود به آپارتمان در ژوئن ۲۰۱۹، خانم سرگئیف نتوانست به آپارتمان خود دسترسی داشته باشد زیرا قفل آن عوض شده بود.

حسین، عضو کمیسیون خانه‌ها و محله‌ها گفت: ما امیدواریم که این یک پیام روشن به تمام مالکان خصوصی در مورد مسئولیت‌های خود ارسال کند و آنها بدانند که باید در چارچوب قانون عمل کنند. ما به تازگی طرح مشاوره‌ای ۱۰ هفته‌ای را برای معرفی یک طرح مجوز انتخابی برای مالکان خصوصی راه اندازی کرده‌ایم و مردم را تشویق می‌کنیم تا به آن عمل دهند.

لیورپول؛ برنامه شورا برای چالش‌های بودجه‌ای شهر

شورای شهر لیورپول قرار است ماه آینده رایزنی در مورد بودجه خود را برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ آغاز کند اما به شهروندان هشدار می‌دهد که هیچ تصمیم آسانی در این خصوص نخواهد داشت زیرا به دنبال صرفه‌جویی ۳۴ میلیون پوندی در سال آینده است. در واقع گزارش گزینه‌های بودجه که در روز جمعه پنج نوامبر به کابینه ارائه می‌شود، مقیاس چالش و پیشنهاداتی را جهت چگونگی کم کردن چالش‌های شورا برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ شرح می‌دهد.

همچنین از سوی اعضا شورا هیچ پیشنهادی برای برداشتن خدمات از مراکز کودکان، مراکز تفریحی سبک زندگی و کمک‌های حمایتی اضطراری محلی که در محلی به عنوان طرح حمایت شهروندان لیورپول شناخته می‌شود وجود ندارد.

مقامات محلی قبلاً شاهد کاهش حدود ۶۵ درصدی بودجه خود از سال ۲۰۱۰ بوده‌اند و پس‌انداز اضافی مورد نیاز به کاهش ۳۴ میلیون پوندی بیشتر برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ می‌رسد. بودجه شورا سالانه ۴۶۵ میلیون پوند کمتر از سال ۲۰۱۰ است و مالیات شورایی تنها ۴۰ درصد از کل بودجه مورد نیاز را افزایش می‌دهد و مابقی از کمک‌های مالی دولتی و نرخ‌های تجاری تأمین می‌شود.

این ارقام افزایش مالیات شورای شهر را به میزان ۱.۹۹ درصد در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نشان می‌دهد و دو درصد اضافی برای هزینه‌های مراقبت اجتماعی بزرگسالان محدود شده است. حتی پیشنهادهایی به مبلغ ۱۸.۷ میلیون پوند تاکنون پس از مشورت بین کمیسیون‌ها و اعضای شورا، از جمله ترکیبی از کاهش هزینه‌ها و ایجاد درآمد اضافی، ارائه شده است.

پس از تکمیل رایزنی، گزارش بودجه نهایی تهیه و در فوریه ۲۰۲۲ توسط هیئت وزیران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در جلسه ویژه شورای بودجه در روز چهارشنبه ۲ مارس ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد.

جوآن اندرسون، شهردار لیورپول، در این خصوص گفت: ما باید مقدار زیادی پول پس‌انداز کنیم تا از نظر قانونی بودجه خود را متعادل کرده باشیم. ما متعهد هستیم که برای محافظت از آسیب‌پذیرترین اقشار و کسانی که برای تأمین هزینه‌های زندگی خود تلاش می‌کنند، هر چه در توان داریم انجام دهیم و آنها جز بالاترین اولویت‌های ما هستند. در واقع از یافتن راه‌حل‌های پایدار برای مشکلات بلندمدت و ضربات مضاعف ریاضت اقتصادی و کووید -۱۹ دوری نخواهیم کرد.

همچنین در همین راستا جین کوربت عضو کمیسیون مالی و منابع شورای شهر، اظهار کرد: در پیشنهادهایی که برای بحث در صحن شورا ارائه می‌شود، هیچ تصمیم آسانی وجود ندارد. این پیشنهادهای بودجه از مراکز کودکان، مراکز تفریحی سبک زندگی و کمک‌های مالی ما برای مبارزه با فقر محافظت می‌کند، اما به دلیل ضربات سه‌گانه ریاضت اقتصادی، کووید -۱۹ و فقر، ناگزیر به این هستیم که دردسرهای زیادی وجود خواهد داشت.

منچستر؛ طرح بهسازی شهر

شورای شهر منچستر تقریباً ۲۰ میلیون پوند بودجه برای پروژه تبدیل دو ساختمان فرسوده و سه ایستگاه راه آهن را به فضاهایی برای صنایع فناوری و خلاق دریافت کرده است. برای این طرح که از سوی شورای شهر «فرهنگ در شهر» نام گرفته است مبلغی در حدود ۱۹.۸ میلیون پوند پیش‌بینی شده و یکی از اولین طرح‌هایی است که از طریق صندوق افزایشی دولت به شورای شهر منچستر کمک مالی می‌شود.

این پروژه حول دو مکان مختلف در منطقه مرکز شهر متمرکز شده است. ساختمان‌های بازار کمفیلد بالا و پایین، که هر دو فهرست شده‌اند اما نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، به عنوان یک مرکز فناوری مقرون‌به‌صرفه با بیش از هزار فضای کاری به فعالیت بازگردانده می‌شوند. شورای شهر با شریک توسعه خود که یک شرکت خصوصی است همکاری خواهد کرد تا کارهای تعمیرات و نوسازی را انجام دهد و پس از تکمیل، فضای کاری یکی از مراکز فناوری را به عنوان بخشی از منطقه مرکز شهر مدیریت کند.

ریچارد لیز، رئیس شورای شهر منچستر، در خصوص این طرح گفت: پروژه فرهنگ در شهر به توسعه بیشتر حضور فناوری در منچستر کمک می‌کند که یک صنعت رشد کلیدی خواهد بود و ظرفیت تأثیر زیادی بر فرصت‌های شغلی برای مردم محلی دارد و در عین حال مکان‌های کلیدی مرکز شهر را دوباره به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه نه تنها دو تالار بازار تاریخی را به کار می‌گیرد و از آن استفاده می‌کند بلکه استفاده جدیدی را برای برخی از راه‌آهن‌های میراثی شهر به ارمغان می‌آورد که این موارد نقش حیاتی سرمایه‌گذاری فرهنگی در تغییرات شهر را برجسته می‌کند.

نوریچ؛ ترغیب شهروندان به حمایت محیط زیستی

شورای شهر نوریچ با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خود خواست که با کنفرانس آتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) مشارکت کنند و هر کاری که می‌توانند برای کاهش انتشار کربن در شهر انجام دهند. این اولین کنفرانسی است که در بریتانیا برگزار می‌شود و کشورها را از سرتاسر جهان دور هم جمع می‌کند تا پیشرفت‌های حاصل شده در راستای کاهش انتشار کربن را ارزیابی و در مورد مراحل بعدی بحث کنند.

اما همپتون، عضو کمیسیون تغییرات اقلیمی در شورای شهر نوریچ گفت: ما بسیار خوشحالیم که از کنفرانس تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کنیم. وضعیت اضطراری آب و هوایی از اهمیت و فوریت بسیار بالایی برخوردار است و تنها یک رویکرد مشارکتی و جهانی می‌تواند نتایج لازم را برای اطمینان از زنده ماندن سیاره برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

وی ادامه داد: در این میان همه ما نقش خود را داریم و این وظیفه ماست که مطمئن شویم نورویچ به عنوان نمونه‌ای از بهترین شهر در سراسر کشور و جهان عمل می‌کند. شورا برنامه مدیریت کربن خود را در سال ۲۰۰۷ تنظیم کرد. از آن زمان، گام‌های مهمی از طریق مراحلی از جمله کربن زدایی از انتشار گازهای گلخانه‌ای، سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و مقاوم سازی ساختمان‌های مختلف ما برای افزایش بهره‌وری انرژی برداشته شده است.

عضو کمیسیون تغییرات اقلیمی تصریح کرد: انتشار کربن از ابتدای سال ۲۰۰۸، ۷۰ درصد کاهش یافته است، در حالی که انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح شهر از سال ۲۰۰۵ به میزان ۵۲.۹ درصد کاهش یافته است. شورا متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ به انتشار خالص کربن صفر برسد و در راه دستیابی به آن است. سال گذشته، حتی شورای فعلی برنده جایزه در بخش «اقدامات آب و هوایی سال» در جوایز جهانی اقلیمی شد. این موفقیت بزرگ فقط آخرین شناخت برای دستور کار محیط زیست در شهرداری بود.

وی اظهار کرد: این شورا همچنین طراح و ارائه دهنده برنامه انرژی‌های تجدیدپذیر در کنار تعدادی طرح دیگر از جمله تغییرات انرژی جمعی و خرید گروهی پنل‌های خورشیدی است. حتی یک کمیسیون مستقل آب و هوا به تازگی در شورای شهر ایجاد شده است تا در مورد اینکه چه پیشرفت‌های بیشتری می‌توان انجام داد و چگونه می‌توان آن‌ها را به طور گسترده‌تر اطلاع رسانی کرد، بحث و گفت‌وگو شود. حتی سازمان‌ها و گروه‌هایی از بخش‌های دولتی، خصوصی و مدنی در سراسر نورویچ در این کمیسیون حضور خواهند داشت که از هدف رسیدن به انتشار خالص کربن صفر در سطح شهر تا سال ۲۰۵۰ حمایت کنند.

ناتینگهام؛ احداث مینی جنگل در شهر

شورای شهر ناتینگهام با همکاری انجمن فضای باز شهر و تیم پارک‌ها و فضاهای باز شورای شهر ناتینگهام، اولین جنگل کوچک ناتینگهام به سبک میاواکی را احداث می‌کند. کاشت درختان و احداث این جنگل در جمعه ۲۹ و شنبه ۳۰ اکتبر انجام می‌شود. در اصل این یکی از پارک‌هایی است که با معدود گونه‌های جدید همراه با فضای کوچک و با تنوع زیستی بالا در بریتانیا کاشته می‌شود.

جنگل‌های کوچک به سبک میاواکی یک پیشرفت هیجان‌انگیز در کاشت درخت در مناطق شهری است. این جنگل منطقه‌ای به اندازه یک زمین تنیس را پوشش خواهد داد. درختان جوان که با خاک غنی شده تهیه می‌شوند، به صورت متراکم کاشته می‌شوند، زمین اطراف ریشه‌های آنها مالچ پاشی می‌شود و سپس برای دو سال آینده آنها را آبیاری و عاری از علف‌های هرز نگه می‌دارند تا جنگل بتواند خود را مستقر کند. هزینه هزار نهالی که داوطلبان در این جنگل کاشته می‌شود، از طریق کمک‌های اهدایی جشنواره چند محله‌های ناتینگهام در سال ۲۰۱۹ پرداخت شد.

روزماری هالی، عضو کمیسیون پارک‌ها و فضاهای باز شورای شهر گفت: ما خوشحالیم که توانستیم با شرکای خود در پروژه‌ای از این دست کار کنیم. شورای شهر برای پارک‌ها و فضاهای سبز ارزش زیادی قائل است و می‌دانیم که آنها بخش مهمی از زندگی و رفاه مردم در ناتینگهام هستند. این پروژه نه تنها فضای زیبایی را برای عموم مردم ایجاد می‌کند تا در یکی از پارک‌های استاندارد لذت ببرند، بلکه به بسیاری از مسائل زیست‌محیطی و پایداری می‌پردازد که امیدواریم مردم مناطق دیگر را تشویق کند تا از این نمونه شگفت‌انگیز استفاده کنند.

کد خبر 532554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.