احداث پارکینگ الکترونیک دوچرخه در اسلواکی

مدیران شهر نیترا در اسلواکی برای افزایش امنیت دوچرخه‌سواران، پارکینگ‌های الکترونیک دوچرخه احداث کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیترا که در سال ۸۷۰ پس از میلاد تأسیس شد، قدیمی‌ترین شهر اسلواکی است. میراث تاریخی غنی این شهر باعث شده است که نیترا به عنوان موزه آثار تاریخی اسلواکی معرفی شود. قلعه قرن یازدهمی نیترا (مقر فعلی اسقف نیترا) که کلیسای جامع سنت اِمرام (مجموع سه کلیسا از دوره‌های مختلف) را در بر گرفته است، میراث اصلی این شهر است. اما گردشگران تنها برای کشف آثار گذشته این کشور به نیترا سفر نمی‌کنند. بلکه این شهر مرکز مهم اقتصادی غرب اسلواکی است.

به علت وجود مناظر طبیعی زیبا و همچنین طراحی مناسب فضاهای شهر، دوچرخه محبوبیت زیادی در نیترا دارد. شهرداری برای افزایش ایمنی این وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست اقدام به احداث چند پارکینگ دوچرخه در مکان‌های پر رفت و آمد کرده است.

احداث پارکینگ الکترونیک دوچرخه در اسلواکی

این پارکینگ‌ها در نزدیکی ایستگاه‌های قطار، ورزشگاه‌ها و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی احداث شده است تا دوچرخه‌سواران و به ویژه جوانان بتوانند با خیال راحت دوچرخه‌های خود را در سطح شهر پارک کنند.

شهرداری برای افزایش امنیت این پارکینگ‌ها، اپلیکیشنی طراحی کرده است که باز کردن قفل دوچرخه‌ها را به طور مجازی امکان پذیر می‌کند. پس از وارد کردن مشخصات ورود، کاربر یک کد منحصر به فرد دریافت می‌کند که به مدت ۴۰ ثانیه فعال است. پس از وارد کردن کد، قفل دوچرخه آزاد می‌شود. همین قابلیت الکترونیک باعث کاربرپسندی این پارکینگ‌ها شده است.

همه پارکینگ‌ها توسط یک سیستم نظارت دوربین محافظت می‌شود و هزینه استفاده از هر پناهگاه یک یورو برای هفت روز یا ۱۵ یورو برای ۳۶۵ روز است.

احداث پارکینگ الکترونیک دوچرخه در اسلواکی

کد خبر 532514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.