اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری به مسابقات جهانی در هاله ای از ابهام

اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری، قهرمان رقابت‌های مینی فوتبال شهرداری‌های کشور به مسابقات جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم مینی فوتبال شهرداری ساری مهرماه امسال در رقابت‌های مینی فوتبال شهرداری‌های کشور، مقام قهرمانی را کسب کرد و به مسابقات جهانی این تورنمنت که در کشور برزیل برگزار خواهد شد، راه یافت، اما بحث بر سر هزینه‌های اعزام این تیم و وضعیت نامناسب مالی شهرداری ساری موجب شده است که اعزام این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

از سویی نیز، نفرات دیگری به جز اعضای تیم فوتبال نیز در صدد اعزام به برزیل هستند که این امر هزینه‌های تیم اعزامی را افزایش خواهد داد.

پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ساری ۱۴۰۰ بریاست سید حسین یوسفی و با دستور کار بررسی موضوع اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری به مسابقات جهانی برزیل تشکیل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ضمن گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و همچنین هفته پدافند غیرعامل، فعالیت‌های فرهنگی را زیربنای اصلی توسعه شهری برشمرد و افزود: همه دستگاه‌ها متعهد به انجام فعالیت‌های فرهنگی هستند اما رسالت اصلی امور فرهنگی شهر بر عهده شهرداری است لذا مدیران شهری باید این فعالیت‌ها را با هدف ایجاد سلامت اجتماعی، نشاط و امید به زندگی جدی بگیرند.

سید حسین یوسفی با تاکید بر اینکه در این راستا برای همه برنامه‌ها و اقدامات عمرانی و خدماتی باید پیوست فرهنگی قائل شویم اظهار کرد: خوشبختانه بزرگان و مسئولان استان و شهر در کارهای فرهنگی همراه و حامی هستند بنابراین باید با این پشتوانه تلاش کنیم شهر را به جایگاه واقعی فرهنگی اش برسانیم.

وی به وجود انتقادهای زیاد در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: این امر را با توجه به گستردگی مقوله‌های فرهنگی و توجه افکار عمومی به این مقوله‌ها باید طبیعی دانست به همین دلیل باید پذیرای نقدهای منصفانه باشیم چون این نقدها محرک اصلی ما در انجام فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه در رابطه با اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری به مسابقات جهانی که بررسی آن در دستور کار کمیسیون قرار داشت، تصریح کرد: در رابطه با اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری به رقابت‌های جهانی قطعاً با حضور این تیم در مسابقات شهرداری‌های جهان که در کشور برزیل برگزار خواهد شد، موافقم، اما معتقدم این کار نباید با هزینه شهرداری انجام شود.

وی در این رابطه توضیح داد: اعزام این تیم به برزیل در شرایط کنونی شهرداری دستکم چندین میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و شهرداری هنوز نتوانسته حقوق مهر ماه پرسنل رسمی و قراردادی خود را بپردازد بنابراین به لحاظ مالی در شرایطی نیست که نقش اسپانسر را ایفا کند.

شریفی تاکید کرد: با اعزام تیم در صورت تعیین اسپانسر صد در صد موافقم، اما اگر قرار است با هزینه شهرداری این کار صورت گیر، با در نظر گرفتن اولویت و مصالح شهرداری و کارکنان به مصالح شهر و روند خدمات رسانی، مخالفتم را با آن اعلام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: نهاد مدیریت شهری در حوزه ترویج و گسترش ورزش مسئولیت‌هایی دارد که باید به صورت اصولی انجام شود.

در ادامه اعضای کمیسیون موضوع اعزام تیم مینی فوتبال شهرداری ساری به مسابقات جهانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و با این موضوع با قید تعیین اسپانسر موافقت کردند.

کد خبر 532513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.