موانعی که دستگاه‌های دولتی پیش روی «استخدام» معلولان می‌گذارند

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: در فرآیند مصاحبه و کمیسیون دستگاه‌های جذب کننده نیرو با چالش‌هایی مواجه هستیم که از طریق نشست‌های کارشناسی درصدد رفع آن هستیم.

به گزارش ایمنا محمدرضا شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۳ دستگاه اجرایی با سازمان بهزیستی برای تعیین سهمیه استخدام سه درصد معلولان هماهنگی لازم را انجام دادند، اظهار کرد: زمانی که هر دستگاهی مجوز استخدامی را از سازمان اداری و استخدامی دریافت می‌کند، قانونا به سمت سازمان بهزیستی و بنیاد شهید سوق داده می‌شوند تا سهمیه خود را تعیین کنند.

وی در خصوص اینکه در سال گذشته چه تعداد فرد دارای معلولیت جذب دستگاه‌ها و استخدام شدند، افزود: از محل ۱۳۰۶ سهمیه تعیین شده برای جذب افراد دارای معلولیت با دستگاه‌های اجرایی کشور تعداد ۴۶۲ نفر پذیرفته شده نهایی هستند و همچنین ۱۰۲ نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده‌اند. در مجموع تعداد ۵۶۴ نفر سال گذشته پذیرفته شده نهایی مربوط به هشتمین آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان سهمیه به تعداد ۱۱۴۳ نفر مربوط به وزارت آموزش و پرورش و ۲۹ سهمیه مربوط به سازمان بهزیستی کشور بوده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته وزارت بهداشت به طور مستقل آزمون برگزار می‌کند و محدودیت قائل نیست، به این معنی که تمام کسانی که دارای معلولیت هستند می‌توانند در آزمون شرکت کنند و این وزارتخانه سهمیه را رعایت می‌کند. به عبارت دیگر ۱۳۰۶ سهمیه برای استخدام معلولان منهای سهمیه وزارت بهداشت است و در این وزارتخانه معلولان ۱۱۰۰ سهمیه داشتند که در کل کشور می‌توانستند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، همچنین در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲ دستگاه اجرایی برای تعیین سهمیه سه درصد استخدام به تعداد ۱۸۱۷ سهمیه هماهنگی لازم را با سازمان بهزیستی انجام داده‌اند.

شهبازی افزود: به استناد بند ز آئین نامه اجرایی ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگان سازمان بهزیستی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اکثر جلسات کمیسیون و مصاحبه افرادی که حدنصاب نمره کتبی را کسب کرده‌اند، حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مؤسسات و نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و نهادهای انقلابی، قانون اختصاص سهمیه سه درصد را اجرا نمی‌کنند.

کد خبر 532481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.