تصویب ۱٦ بودجە حمایتی بە تئاتر کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب ۱٦ بودجه حمایتی به تئاتر کشور خبر داد و اعتبار اختصاص یافتە به استان‌های کشور را ٨۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تصویب ۱٦ بودجه حمایتی به تئاتر کشور خبر داد و گفت: اعتبار اختصاص یافتە به استان‌های کشور را ٨۰ میلیارد ریال است.

قادر آشنا، عصر روز گذشتە در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تئاتر و حوزه هنر طرفداران بسیاری دارد و شوق حضور هنرمندان و استقبال مردم از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شاهدی بر این ادعا است.

وی عنوان کرد: بودجه امسال تئاتر کشور ۱٨۰ میلیارد ریال بود که دولت ۳٤۰ میلیارد را به آن اختصاص دادە است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تصویب ۱٦ بودجه حمایتی به تئاتر کشور خبر داد و افزود: اعتبار اختصاص یافتە به استان‌های کشور را ٨۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

آشنا، ایران را یکی از بهترین‌های تئاتر در جهان دانست، عنوان کرد: در بسیاری از نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با اهمیت دادن به تئاتر سنجیدە می‌شود.

وی تاکید کرد: باید از همین امروز برنامه‌ای برای اجرای تئاتر خیابانی مریوان در سال آینده داشتە باشیم.

به گفتە مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هرسالە باید سطح برگزاری این جشنواره ارتقا پیدا کند و بخش بین‌المللی جشنواره که امسال به دلیل کرونا تعطیل شد دوباره از سر گرفتە شود.

آشنا، اطلاع رسانی را بال پروازی برای تئاتر خیابانی مریوان دانست و یادآور شد: در طول برگزاری و قبل از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اهالی رسانه بسیار پای کار بودند و گزارش‌های مکتوب و تصویری خوبی تهیە کردند.

کد خبر 532463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.