زمان عرضه دز تقویت کننده واکسن کرونا در استرالیا

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوز تقویت کننده واکسن کرونا از ماه جاری در استرالیا تزریق می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده پس از گذشت چند ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. پدیدار شدن گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا باعث شده است میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا کاهش پیدا کند. به همین دلیل لازم است افراد دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

به گفته محققان، دز تقویت کننده واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. افراد مسن، کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند و افراد دارای نقص ایمنی باید در اولویت دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا قرار بگیرند.

بعضی از کشورها مانند استرالیا قصد دارند به زودی تزریق دز تقویت کننده واکسن کرونا را آغاز کنند. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که افراد مسن این کشور از امروز می‌توانند دز تقویت کننده را دریافت کنند، البته دریافت آن اجباری نیست. مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند که افراد می‌توانند ۶ ماه پس از دریافت دز دوم واکسن فایزر، دز تقویت کننده را تزریق کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

کد خبر 532429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.