۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

دهه ۸۰ در آمریکا، دوره رواج فیلم‌های ویدئویی بود که به علاقمندان به تماشای فیلم اجازه داد تا سینما را به خانه‌های خود ببرند. در ادامه ۱۰ فیلم ترسناک برتر این دهه را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از سایت سینما، دهه ۸۰ در آمریکا، دهه فیلم‌های ترسناک بود و رواج فیلم‌های ویدئویی به بچه‌هایی که به علت محدودیت سنی، نمی‌توانستند این فیلم‌ها را در سینماها تماشا کنند اجازه داد تا سینمای ژانر وحشت را به خانه‌های خود ببرند. در این لیست ۱۰ فیلم ترسناک برتر این دهه را به شما معرفی می‌کنیم.

۲۰. بسکیت کیس ۱۹۸۲ (Basket Case)

«فرانک هننلار» توانایی این را دارد که در فیلم‌هایش لایه‌های پنهانی از وقایع ترسناک را بگنجاند. شهر نیویورک برای هننلار، همانند "وودی آلن" معشوقه‌ای است که در تک تک عناصر فیلم‌هایش پرستش می‌شود. «قالب ترسناک» داستان زندگی یک پسر و قل به هم چسبیده عجیب او را بازگو می‌کند. در این فیلم، انسان‌ها هیولاهای ترسناک هستند و داستان آن‌ها در ذهن بیننده حک می‌شود.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۹. غارتگر ۱۹۸۷ (Predator)

فیلم علمی-تخیلی اکشن-ترسناک «غارتگر» به کارگردانی «جان مک‌تیرنان» و نقش‌آفرینی «آرنولد شواتزنگر» با کسب موفقیت در گیشه جهانی باعث شد تا دنباله‌های بیشتری برای این فیلم ساخته شود. رویارویی هیجان‌انگیز گروه ضربت با مزدوران و موجود فضایی کشنده، بیننده را تا لحظه آخر جلوی تلویزیون میخکوب می‌کند.

۱۸. گرملین‌ها ۱۹۸۴ (Gremlins)

فیلم «گرملین‌ها» به خاطر ظاهر پشمالو و بامزه موگویی‌ها فروش زیادی داشت اما ذات وحشی، شیطانی و تشنه به خون آن‌ها باعث شد که لقب ترسناک‌ترین فیلم تاریخ را در زمان خود به دست آورد. این فیلم به کارگردانی «جو دانته» توانست

به خاطر خشونت کارتونی‌اش بسیاری از محدودیت‌های خشونت را پشت سر بگذارد.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۷. مرده شریر ۱۹۸۱ (The Evil Dead)

در اوایل دهه ۸۰ در انگلستان قانون منع ساخت و پخش فیلم‌های ترسناک اجرا شد که سازندگان و فروشندگان این فیلم‌ها را به دادگاه‌ها کشاند. این مسئله فروشندگان فیلم‌های ترسناک وی‌اچ‌اس را مجبور به پخش غیرقانونی کرد و فیلم «مرده شریر» به کارگردانی «سم ریمی» نیز یکی از همین فیلم‌ها بود. سبک فیلم‌برداری جسورانه، گام و شیوه آشفته و حس کامیکی «سم ریمی» به خوبی در این فیلم قابل مشاهده است.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۶. لکه ۱۹۸۸ (The Blob)

نسخه اصلی فیلم «لکه» با حضور «استیو مک کویین» یک فیلم علمی-تخیلی بسیار محبوب و عامیانه بود. بازسازی ۱۹۸۸ آن به کارگردانی «چاک راسل»، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۸۰ است که در گذر زمان به دست فراموشی سپرده

شد. «راسل» در بازسازی «توده چسبنده» با حفظ داستان اصلی، تغییراتی برای جذابیت بیشتر از دید بیننده‌های مدرن در آن ایجاد کرد اما قانون نانوشته «هیچ بچه‌ای را نکشید» را زیر پا گذاشت که دلیل اصلی شکستش بود.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۵. هالووین ۳: فصل جادوگر ۱۹۸۲ (Halloween ۳: Season of the Witch)

سومین فیلم سری فیلم‌های «هالووین» جایگاه خود در این لیست را به خاطر تلاشش برای تغییر موضوع این فیلم نسبت به فیلم‌های دیگر فرنچایز به دست آورد. «نایجل نیل» نویسنده اولیه فیلم «هالووین ۳» تلاش کرد با این فیلم ترسناک-

فولک، پلی بین تکنولوژی و جادوی قدیم به وجود آورد. او در نهایت از این پروژه فاصله گرفت اما نامش هنوز در بین نویسندگان فیلم دیده می‌شود.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۴. گرگینه آمریکایی در لندن ۱۹۸۱ (An American Werewolf in London)

فیلم «گرگینه آمریکایی در لندن» تأثیر زیادی بر روی نسل جوان دهه ۸۰ گذاشت و منبع الهام بسیاری از آهنگسازان شد. «جان لندیس» با استفاده از تجربه خود در ساخت فیلم‌های کمدی موفق شد شاهکار کمدی ترسناک «گرگینه آمریکایی در

لندن» را خلق کند. «گرگینه آمریکایی در لندن» با به کار گیری کمدی سیاه به عنوان هسته اصلی و ابداع شیوه‌ای نوین در تبدیل انسان به گرگینه از دیگر فیلم‌های این ژانر فاصله گرفت و نام خود را به عنوان فیلمی اصیل در عین حال مدرن ثبت کرد.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۳. جامعه ۱۹۸۹ (Society)

فیلم ترسناک «جامعه» به کارگردانی «برایان یوزنا» داستان زندگی یک نوجوان و خانواده ثروتمندش را در بورلی هیلز بازگو می‌کند. زندگی این نوجوان زمانی که متوجه عضویت پدر و مادرش در یک کالت برای افراد برتر جامعه می‌شود، تغییر می‌کند.

«یوزنا» فیلم‌نامه «جامعه» را از یک فیلم اسلشر به فیلمی ترسناک با موجودات فضایی و کالتی کشنده تغییر داد.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۲. روز مردگان ۱۹۸۵ (Day of the Dead)

تریلر فیلم «روز مردگان» به کارگردانی «جرج رومرو» در زمان انتشارش به اندازه کافی ترسناک بود که بینندگان را بترساند. «روز مردگان» سومین فیلم مجموعه سه‌گانه رومرو، داستان گروهی از نجات‌یافتگان را نشان می‌دهد که ممکن است تنها

انسان‌های باقی مانده روی زمین باشند.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

۱۱. نمایش مورمور ۱۹۸۲ (Creepshow)

فیلم ترسناک «نمایش مورمور»، اولین همکاری بین «جرج رومرو» و «استیون کینگ» و یادآوری از کامیک‌های ترسناک ای‌سی دهه ۵۰ بود. «نمایش مورمور» تنها از قالب داستانی، تم و حس کامیک‌ها الهام گرفته شده بود. این فیلم شامل پنج

داستان ترسناک است و کینگ در دومین داستان آن نقش آفرینی کرده است.

۲۰ فیلم برتر ژانر وحشت سینما/بخش اول

کد خبر 532402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.