مراجعه روزانه ۵۰ هزار نفر برای واکسیناسیون/تزریق آزمایشی واکسن «فخرا»

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: در حال حاضر روزانه حدود حدود ۵۰ هزار نفر برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که حدود ۱۲ الی ۱۳ هزار نفر نوبت اولی و مابقی نوبت دومی هستند و انجام واکسیناسیون همشهریان در ۴۴ مرکز تجمیعی و ۷۵ مرکز معمولی در استان اصفهان فعال است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یک نوبت و حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و به این ترتیب حدود ۷۰ درصد از جمعیت مورد نظر در استان یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

فعالیت ۴۴ مرکز تجمیعی و ۷۵ مرکز معمولی در استان

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ هزار نفر برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که ۱۲ الی ۱۳ هزار نفر نوبت اولی و مابقی نوبت دومی هستند و انجام واکسیناسیون در ۴۴ مرکز تجمیعی و ۷۵ مرکز معمولی در استان اصفهان فعال است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر «سینوفارم چینی» عمده واکسن‌های تزریقی کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون است و به تعداد محدودتر واکسن‌های برکت و آسترازنکا نیز به تعدادی از متقاضیان تزریق می‌شود.

مراجعه روزانه ۱۲ هزار نوجوان برای واکسینه شدن

فدایی در مورد روند واکسیناسیون نوجوانان، تصریح کرد: برای نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال که می‌خواهند آماده رفتن به مدرسه شوند پوشش واکسیناسیون ۸۵ درصدی را مدنظر داریم تا برای بازگشایی مدارس کمتر دچار مشکل شویم، روزانه حدود ۱۲ هزار نفر نوجوان برای واکسینه شدن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر نوجوانان مراجعه کننده برای واکسن کرونا نوبت دومی‌ها هستند و پوشش واکسیناسیون در بین دانش‌آموزان برای یک نوبت قریب به ۶۰ درصد شده است اما تا واکسیناسیون کامل و دو نوبته دانش‌آموزان هنوز فاصله داریم و آمار نزدیک به ۲۰ درصد است.

یک میلیون و ۳۰۰ نفر در استان هنوز واکسن نزده‌اند / تزریق آزمایشی واکسن «فخرا»

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان هنوز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند که لازم است شهروندان هرچه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند تا روند واکسینه شدن آنها انجام شود و از ابتلاء به این بیماری مصون باشند.

وی در خصوص تزریق واکسن «فخرا» در استان اصفهان، اظهار کرد: واکسن «فخرا» تا امروز به صورت آزمایشی بر روی داوطلبان تزریق شده است، اگر دستوری از سوی وزارت بهداشت به استان اصفهان ابلاغ شود تا این واکسن هم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون به واکسن‌های تزریق روزانه اضافه شود برای تزریق این واکسن جداگانه اقدام می‌کنیم.

فعالیت مراکز واکسیناسیون سیار در مناطق پرتردد

فدایی با تاکید بر روند واکسیناسیون فعال در مراکز پرتردد اصفهان تصریح کرد: واکسیناسیون سیار در میدان‌های پرتردد امام حسین (ع) و میدان جمهوری و دیگر مراکز پرتردد شهر اصفهان برای استفاده بهینه شهروندان و تسریع در روند واکسینه شدن آنها فعال است.

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندانی که هنوز واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند باید بین واکسن زدن و مبتلا شدن به این ویروس یک مورد را انتخاب کنند. به همشهریان توصیه می‌کنیم واکسن زدن را انتخاب کنند به دلیل اینکه مبتلا شدن به بیماری عواقب بدی را برای افراد به دنبال دارد.

کد خبر 532394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.