وضعیت مالی شهرداری اهواز خوب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز از لحاظ مالی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف محمودی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز در ازای قرارداد پیمانکارها در برخی موارد به علت نداشتن پول از تهاتر اموال خود استفاده می‌کند.

وی افزود: در مجموع شش ماه اخیر ۹۳۰ میلیارد بودجه و درآمد شهرداری بوده است که از این مقدار ۹۱۳ میلیارد صرف پرداخت حقوق کارکنان و تنها ۱۷ میلیارد صرف پروژه‌ها شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ مبلغ سه هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده که اکثر این بودجه صرف پرداخت حقوق خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز حدود چهار تا پنج برابر استاندارد سایر کلانشهرها نیروی انسانی دارد و با توجه به جمعیت یک میلیون و دویست هزار نفری اهواز سرانه بودجه تقریباً دو میلیون تومان است.

محمودی توضیح داد: وضعیت شهرداری اهواز در زمینه املاک خوب نیست، بسیاری از پروژه‌ها از طریق واگذاری املاک ادامه داده می‌شود و در برخی موارد هم املاک شهرداری اهواز دارای معارض است.

وی تاکید کرد: وضعیت مالی شهرداری اهواز اصلاً خوب نیست و طلب‌های شهرداری پرداخت نمی‌شود؛ شهرداری اهواز از شرکت نفت طلبکار است و سهم ۱۰ درصد مسکن نیز پرداخت نمی‌شود. اگر مطالبات شهرداری پرداخت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر 532390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.