اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در کرواسی

دولت کرواسی اعلام کرد که با ثبت رکوردهای جدید ابتلاء به ویروس کرونا، تدابیر ویژه‌ای برای محدودیت‌ها در نظر گرفته شده است. از اواسط نوامبر، استفاده از گواهی‌های صحت از بیماری کرونا یا کارت واکسیناسیون جدی‌تر می‌شود؛ محدودیت‌های سختگیرانه‌ای از روز گذشته در کرواسی اعمال شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از روز گذشته تمامی تجمعات عمومی در محیط‌های سرپوشیده به ۵۰ نفر محدود شد. این قانون برای گردهمایی‌هایی که همه شرکت‌کنندگان گواهی معتبر کووید دارند اعمال نخواهد شد اما در هر صورت افراد باید از ماسک استفاده کنند و فاصله را رعایت کنند.

گواهی کووید_ ۱۹ یک مدرک کاغذی یا دیجیتالی است که نشان می‌دهد واکسن زده‌اید، نتیجه آزمایش شما منفی بوده است و یا پس از آلوده شدن به کووید -۱۹ بهبود یافته‌اید.

علاوه بر این، رویدادهای عمومی در فضای باز و اجتماعات با بیش از ۱۰۰ نفر تنها در صورتی می‌تواند برگزار شود که همه شرکت کنندگان بتوانند گواهی معتبر COVID را ارائه دهند. فراتر از این، همه تجمعات باید تا نیمه شب پایان یابد، به استثنای نمایش فیلم که از ساعت ۱۱ شب شروع می‌شود و مراسم عروسی که تا ساعت ۲ بامداد مجاز خواهد بود.

از ۱۵ نوامبر، همه کاربران و کارکنان خدمات دولتی ملزم به ارائه گواهی معتبر COVID هستند. به عبارت دیگر، آنها برای ورود به محل و استفاده از خدمات به مدرک واکسیناسیون، بهبودی یا آزمایش منفی نیاز دارند.

اگر تعداد موارد جدید همچنان در حال افزایش باشد، دولت موارد استفاده از گواهی‌های COVID را بیشتر خواهد کرد. به طور خاص، ممکن است در مکان‌های تفریحی، مراکز ورزشی و مؤسسات پذیرایی نیاز به ارائه این مدرک باشد.

داوور بوزینوویچ، رئیس ستاد ملی این کشور اعلام کرد که اگر اقدامات فوق‌ وضعیت فعلی را بهبود نبخشد، قوانین سخت‌گیرانه‌تری از چهارم ژانویه اعمال خواهد شد. یعنی دولت فقط به شهروندان واکسینه شده و کسانی که از کووید بهبود یافته‌اند گواهی معتبر ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، فرد گواهی COVID برای منفی بودن آزمایش دریافت نخواهد کرد.

بوزینوویچ در این رابطه گفت: "این فرصت زمان خوبی است که افراد واکسینه نشده تا آغاز سال نوی میلادی، دز اول خود را دریافت کنند. "

کد خبر 532368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.