متروی کرج؛ رویایی ۳۰ ساله که تعبیر نمی‌شود

شهردار کرج در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته بود حتی اگر ۱۱ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم بهره‌برداری از پروژه قطار شهری کرج یک سال دیگر طول می کشد، اما اخیرا استاندار البرز گفته است که یک ماه دیگر این پروژه به بهره برداری می‌رسد.!

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه دهه از حیات نباتی قطار شهری کرج می‌گذرد، مسئولان هر روز وعده جدیدی برای بهره‌برداری از فازهای متروی می‌دهند، اما فقط در حد یک وعده است و مردم از احیای این پروژه قطع امید کرده‌اند.

پروژه‌ای ۳۰ ساله که روزی مردم برای رفع گره کور ترافیک کلانشهر کرج به آن دلخوش کرده بودند، حالا به محلی برای صرف بودجه و اعتبار کلان تبدیل شده است. گویی یک قلک سوراخی است که هرچقدر اعتبار به پایش می‌ریزند باز هم پر از خالی است.

شورای پنجم وعده داده بود پیش از سال ۱۴۰۰ بخشی از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد؛ این وعده چند بار نیز به تعویق افتاد، اما در نهایت رؤیای افتتاح قطار شهری کرج هرگز تعبیر نشد. به طوری که چندی پیش سعیدی سیرایی، شهردار جدید کرج در مصاحبه مطبوعاتی خود در خصوص قطار شهری کرج آب پاکی را بر دست شهروندان و مسئولان ریخت.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری و نقدینگی موجود در مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد حالا حالاها از متروی کرج خبری نیست.

مصطفی سعیدی سیرایی، شهردار کرج در این باره با اشاره به اولویت‌های پیش روی شهرداری به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ساماندهی بودجه مهمترین اولویت شهرداری است چون برای تصمیم‌گیری در هر موضوعی لازم است که بودجه واقعی احصاء شده باشد.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه فرایند تصویب بودجه شهرداری کرج در سنوات گذشته واقعی نبوده و همین مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار کرج به شفاف سازی در خصوص پروژه قطار شهری و تأخیر در بهره برداری از آن اشاره و می‌گوید: برای بهره‌برداری از ایستگاه‌های F تا K یعنی از چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر اگر همین امروز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم داشته باشیم ۱۱ ماه زمان نیاز است تا این فاز به بهره‌برداری برسد.

سعیدی سیرایی اضافه می‌کند: بدون شک تأمین این اعتبار در شرایط فعلی کار ساده‌ای نیست به همین دلیل ممکن است بهره‌برداری کامل از این پروژه و رساندن آن به مرحله مسافرگیری زمان بیشتری ببرد.

صحبت‌های شهردار کرج در حالی مطرح می‌شود که عزیز الله شهبازی، استاندار البرز نیز در نشست اخیر خود با مسئولان مربوطه اعلام کرده است که متروی کرج باید ظرف یک ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در بهره‌برداری از این پروژه، می‌گوید: بازدیدهای بسیاری از این پروژه مهم داشتیم و در خلال این بازدیدها جلسات متعددی نیز برگزار شد که اکنون شاهد سرعت بخشی آن هستیم، اکنون به ایستگاه آخر رسیدیم و بهره برداری از قطار شهری کرج پس از سال‌ها انتظار، نزدیک است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه سال‌هاست که مردم کرج در انتظار استفاده از این امکان مهم حمل و نقل هستند، ادامه می‌دهد: شهرداری کرج و پیمانکار مجموعه مشکلاتی دارند که البته تاکنون همراهی بسیاری با آنها داشته‌ایم و در این باره نیز تدابیری اتخاذ شده است؛ بار دیگر برای رفاه مردم در تردد و گره گشایی از این پروژه کهن شهری با شهرداری و شورای اسلامی شهر همراهی می‌کنیم و البته این امر را مشروط به این موضوع کردیم که تا یک ماه آینده شاهد راه اندازی قطار شهری کرج باشیم.

شهبازی خاطرنشان می‌کند: با تمهیداتی که اندیشیده شد پیمانکار قطار شهری کرج موظف شد که ظرف یک ماه آینده نسبت به راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کند، در این راستا از جذب اعتبارات خاص دولتی تا جلب همراهی‌های ویژه استانی برای راه اندازی قطار شهری کرج اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، حالا باید یک ماه دیگر منتظر بمانیم؛ در حالی که شهردار کرج اعلام کرده بود حداقل بهره برداری از متروی کرج یک سال دیگر زمان لازم دارد آقای استاندار دستور داده است که ظرف یک ماه آتی این پروژه به بهره برداری برسد! از شهردار اصرار برای نشدن و نبودن منابع کافی و از استاندار انکار نواقص و کمبودها، دوئل شهردار و استاندار به کجا ختم می‌شود!؟

کد خبر 532334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.