ورود ۶ میلیون دُز واکسن کرونا/هلال‌احمر بیش از ۱۱۲ میلیون دُز واکسن وارد کشور کرد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه آخرین محموله واکسن کرونای خریداری شده وارد کشور شد، گفت: از ابتدای سال جاری و پس از صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، این جمعیت با واردات ۶ میلیون دُز واکسن، به تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، کریم همتی اظهار کرد: در مجموع جمعیت هلال‌احمر ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور کرده است.

وی ادامه داد: تمام این زحمات و تلاش‌ها با هدف برداشته شدن باری از روی دوش نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تأمین واکسن از منابع قابل اعتماد است و خوشبختانه در عمل به تعهدات تا حدود زیادی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا موفق عمل کردیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال ۹۹ نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از مسافرینی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند.

وی با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال‌احمر نقش آفرینی کرد و در بیش از ۲۰۰ مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال‌احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و به کمک پروردگار موفق شدیم در واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور، همکاری کنیم.

کد خبر 532308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.