تاکید بر گسترش همکاری‌های کنسولگری هند در بندرعباس

دارمیندرا گددام سفیر هندوستان در ایران به همراه ای کی سود هاکاران کنسول هند در بندر عباس و هیأت همراه _شنبه ٨ آبان ۱۴۰۰ با مهدی نوبانی شهردار بندر عباس دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار بندرعباس در این دیدار بر تبادل نظر ارتباط دو سویه و استفاده از ظرفیت‌های بندری اقلیمی مشترک و خاص مردم بندرعباس با توجه به سابقه زندگی بسیاری از شهروندان هندی در شهر بندرعباس تاکید کرد و گفت: معبد هندوها در مرکز شهر بندرعباس نشانه‌ای از وجوه اشتراکات فرهنگی است چرا که بندرعباس همیشه این بستر را داشته که همه فرهنگ‌ها، اقوام و طوایف را در خود جای دهد و با صلح و صفا زندگی کنند.

مهدی نوبانی افزود: ارتباط و انتقال تجربه برای ایجاد بندرگاه‌ها با مزیت‌های مختلف در شهر بندرعباس نیازمند شناخت و پژوهش متقابل و مشارکت در این امر است؛ به طور جدی به دنبال ارتباطات پایدار و دو جانبه هستیم، ارتباطاتی که در جهت ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در شهر باشد.

وی تاکید کرد: بندرعباس تشنه سرمایه‌گذاری در حوزه دریا و ساحل است و توسعه گردشگری در این مسیر نیاز به توجه بیشتری دارد؛ اگر ساحل و دریا در بندرعباس به عنوان مسئله اصلی توسعه و در آمد شهر مطرح شود آن وقت می‌توان گفت در یک شهر بندری توسعه یافته ساکن هستیم.

شهردار بندرعباس خاطر نشان کرد: ما مشتاق هستیم پیرامون مسائل مختلف شهری نشست‌های مشورتی داشته باشیم تبادل نظر و از تجربیات هم استفاده کنیم.

وی افزود: راهبرد ما از جلسات دو جانبه در حد یک صحبت و دیدار خلاصه نمی‌شود چرا که ما می‌خواهیم چهره شهر و مدیریت شهری را دگرگون کنیم و نیاز داریم از تجربه‌های دیگران در حوزه شهری با خبر شویم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه‌های مدیریت شهری، تفکیک پسماند و استفاده از فناوری‌های جدید، فضای سبز، مبلمان شهری، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، سرمایه گذاری، شهر خلاق و دیگر زمینه‌های حوزه فعالیت شهرداری‌ها می‌توانیم با یک ارتباط مدون و مشخص بلند مدت و کوتاه مدت به نتایج بسیار ارزنده‌ای برسیم.

نوبانی گفت: شاخص اصلی برای توسعه پایدار در شهرها استفاده از تجربیات و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است و با تبادل دستاوردهای این مهم محقق خواهد شد.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: ما مشتاق هستیم پیرامون مسائل مختلف شهری نشست‌های مشورتی داشته باشیم، تبادل نظر و از تجربیات هم استفاده کنیم.

وی افزود: راهبرد ما از جلسات دو جانبه در حد یک صحبت و دیدار خلاصه نمی‌شود چرا که ما می‌خواهیم چهره شهر و مدیریت شهری را دگرگون کنیم و نیاز داریم از تجربه‌های دیگران در حوزه شهری با خبر شویم. در حوزه‌های مدیریت شهری، تفکیک پسماند و استفاده از فناوری‌های جدید، فضای سبز، مبلمان شهری، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، سرمایه گذاری، شهر خلاق و دیگر زمینه‌های حوزه فعالیت شهرداری‌ها می‌توانیم با یک ارتباط مدون و مشخص بلند مدت و کوتاه مدت به نتایج بسیار ارزنده‌ای برسیم.

نوبانی گفت: شاخص اصلی برای توسعه پایدار در شهرها استفاده از تجربیات و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است و با تبادل دستاوردها این مهم محقق خواهد شد.

شهر بندرعباس پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه دارد

دارمیندرا، سفیر هند با تاکید بر توسعه روابط فرهنگی بین ایران و هند به خصوص شهر بندرعباس گفت: ما در خرده فرهنگ‌ها، موسیقی، باورها، آئین‌ها. پوشش و طبخ غذا رابطه نزدیکی با همدیگر داریم.

وی افزود: شهر بندرعباس پتانسیل خوبی برای رشد و توسعه دارد و نزدیکی اقلیم این شهر به شهرهای هندوستان باعث شده رفتار، اخلاق و خیلی مسائل دیگر به هندوستان شبیه باشد.

سفیر هند اظهار کرد: باید تبادل فرهنگی اتفاق بیفتد و لازمه این کار ارتباطات مستمر برای حرکت در مسیر درست است تا از ظرفیت‌های همدیگر خوب بهره ببریم و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

دارمیندرا در ادامه این دیدار بر گسترش همکاری‌های کنسولگری هند در بندرعباس با شهرداری تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای تحصیل و پژوهش دانشجویان در راستای تبادلات فرهنگی مهم است و اتفاقات مثمر ثمری را رقم خواهد زد.

کد خبر 532287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.