آیا واکسن کرونا در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا موثر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا تا بیش از ۹۰ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که پیش از این اعلام شده بود قدرت انتقال پذیری گونه‌های جهش یافته نگران کننده ویروس کرونا که شامل دلتا و دلتا پلاس می‌شود بسیار بالا است و افراد زیادی را درگیر می‌کند. برخی متخصصان معتقدند که میزان سرایت گونه دلتا پلاس ویروس کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از گونه دلتا است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) این گونه جهش یافته را به عنوان گونه نگران کننده در نظر گرفته‌اند.

هنوز میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا بر گونه دلتا پلاس ویروس کرونا مشخص نشده است و محققان در حال بررسی این موضوع هستند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو دز واکسن فایزر یا آسترازنکا خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا ویروس کرونا را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که افراد دزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا ایمن شوند.

به گفته پژوهشگران، گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است افراد واکسینه شده را نیز تحت تأثیر قرار دهد، اما به احتمال بسیار زیاد این گروه از افراد نوع خفیف یا بدون علامت بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند. دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 532275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.