شورا اختیارات شهردار اصفهان را تفویض کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر باید اختیارات لازم را بعد از استقرار رسمی شهردار تفویض کند. بعد از بررسی‌های لازم در کمیسیون تلفیق شورا، لایحه آن در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و به اتفاق آرا تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای شهر اصفهان با توجه به روز جهانی شهرها نطق رئیس شورا با این موضوع شروع و به معضلات ناشی از توسعه شهرنشینی و توسعه نامتوازن آن پرداخته شد.

وی افزود: تعیین وظایف کمیسیون پایش و پیگیری مصوبات شورا اولین مصوبه‌ای بود که در صحن علنی امروز تصویب شد. پایش و پیگیری مصوبات شورا یکی از مهمترین و مؤثرترین کمیسیون‌های شورا است، زیرا به شکل جدی‌تر، حوزه پیگیری و پایش مصوبات را دنبال می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شورای شهر باید اختیارات لازم را بعد از استقرار رسمی شهردار تفویض کند که بعد از بررسی‌های لازم در کمیسیون تلفیق شورا، لایحه آن در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و به اتفاق آرا تصویب شد.

وی با بیان اینکه این اختیارات بعد از رفتن شهردار سابق به سرپرست شهرداری تفویض شده بود، افزود: بر اساس این لایحه شهردار اصفهان تا یک سطحی از مبالغ مشخص شده اختیار هزینه‌کرد مبالغ را دارد و اختیاراتی را نیز می‌تواند به معاونان در حوزه‌های مالی و غیر مالی دهد.

صالحی ادامه داد: کار از امروز به صورت جدی‌تر در دوره جدید مدیریت شهری آغاز می‌شود؛ زیرا اختیارات به صورت قانونی به شهردار، معاونان و مدیران تفویض شد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق هوشمند شدن فرایندهای شهرداری واگذاری سیستم سرای هشت است، ادامه داد: لایحه‌ای برای فعالیت‌های این سامانه و شرکتی که فعالیت‌های آن را هدایت می‌کرد به صحن شورا آمد و با توجه به نظرات موافق و مخالفی که مطرح شد، پس از بررسی مجدد لایحه در کمیسیون تلفیق، دوباره برای تصویب به صحن علنی شورا آورده می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس این دیدگاه که معتقدیم در حوزه‌هایی که وظیفه تخصصی شهرداری نیست خصوصاً در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به عنوان پشتیبان و ناظر حضور داشته باشیم و برنامه و اجرا بر عهده مردم باشد، لایحه مساعدت به مؤسسه‌های عمومی فرهنگی و اجتماعی در چهارچوب نگاه مشارکتی برای اداره شهر مورد تصویب قرار گرفت.

صالحی تاکید کرد: قرارداد شرکت‌های تأمین نیرو که امور اداری و پشتیبانی و مشاوره در شهرداری انجام می‌دهند نیز تا پایان دی ماه مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: اعضای شورا با مصوبه طرح دو فوریتی برای اخذ وام ۲۰۰ میلیاردی جهت ادامه فعالیت‌های خط دو مترو موافقت کردند.

کد خبر 532235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.