پیوند بخشی از فردیس به مشکین دشت ایراد قانونی دارد

رئیس شورای شهرستان فردیس گفت: الحاق شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیوسازی مپنا با مشکین دشت ممکن نیست.

ملیحه اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان البرز میان استان‌های کشور و شهرستان فردیس میان شهرستان‌های استان در تمامی حوزه‌ها دچار کمبود و در برخی موارد دچار آسیب و بزه هستند که باعث افتخار نیست؛ رفع این معضلات، روحیه مطالبه‌گرانه و پیگیری مسئولان را می‌طلبد.

وی به موضوع عدم امکان صدور مجوز برای املاک قولنامه‌ای به عنوان مشکلی برای مدیریت شهری در مشکین دشت و فردیس اشاره کرد و افزود: این امر علاوه بر مشکلاتی که در مسیر ساخت و ساز برای مردم ایجاد کرده، چالشی برای درآمدهای شهرداری‌هاست و با توجه به تعدد املاک قولنامه‌ای در سطح شهرستان باید برای این مشکل چاره اندیشی شود.

نماینده مردم فردیس در شورای اسلامی شهر موضوع مرزبندی سیاسی و الحاق شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیو سازی مپنا را محل اختلاف شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت دانست و گفت: فردیس در مرزهای شهرستانی هم مشکلاتی دارد که رفع آن نیازمند نگاه ویژه و پیگیری فرمانداری و استانداری است و امیدواریم این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود.

اکبری با ارائه دلایلی موضوع الحاق این مناطق به مشکین دشت را محل اشکال دانست و افزود: طرح جامع ساختاری راهبردی، طرح تفصیلی شهر کرج و بازنگری طرح تفصیلی در مناطق ۳ و ۱۰ شهر کرج، محدوده شهری را به صورت یکپارچه در نظر گرفته که این امر نشان می‌دهد امکان تفکیک این مناطق از فردیس وجود ندارد.

وی یادآور شد: موضوع الحاق شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیو سازی باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری برسد که این امر تا کنون محقق نشده است. بنابراین به نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر فردیس، الحاق این مناطق به مشکین دشت مشکل قانونی دارد.

رئیس شورای شهرستان فردیس در خصوص مصوبه هیئت وزیران مبنی بر وجود شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیو سازی در محدوده مشکین دشت، گفت: سرپرست دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی نامه‌ای را در دی ماه ۹۸ به استانداری ارسال کردند که طی آن، با توجه به اینکه اراضی لوکوموتیو سازی و شهرک شهید رستمی در داخل حریم شهر مشکین دشت قرار گرفته، پیوند آن با بافت‌های مسکونی شهر مشکین دشت امکانپذیر ندانسته و بر اساس طرح جامع، این مناطق را داخل محدوده شهر کرج تشخیص دادند.

اکبری از مسئولان مربوطه درخواست کرد که با توجه به نظریه کارشناسی و دقیق راه و شهرسازی و دلایل ارائه شده به عنوان دفاعیه شهرداری فردیس، در خصوص مصوبه هیئت وزیران تصمیم‌گیری شود.

وی موضوع انتزاع شهرداری‌های فردیس و کرج را چالش دو دوره شورای فردیس ذکر کرد و افزود: در راستای خدمت رسانی شایسته به مردم فردیس از مسئولان امر درخواست داریم موضوع انتزاع، با حساسیت و قید فوریت مورد پیگیری قرار بگیرد.

کد خبر 532229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.