کسب عنوان طرح و ایده برتر ملی در اولین رویداد سوانح کشور توسط حوزه معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از کسب عنوان طرح و ایده و برتر ملی در اولین رویداد و سوانح کشور توسط حوزه معاونت خدمات شهری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، لقمان حیدری اظهار کرد: اولین رویداد تخصصی حوزه سوانح طبیعی با عنوان Disas-Tech با محوریت پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و پاسخ و بازسازی و باز توانی در تیرماه سال جاری به صورت برخط توسط مرکز رشد واحدهای فناور سوانح طبیعی وابسته به پژوهشکده سوانح طبیعی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به کاستی‌های مدیریت لجستیک و امدادرسانی در بحران‌های گذشته در سطح کشور و عدم موفقیت قابل توجه دستگاه‌های سطوح مختلف در این خصوص لزوم وجود یک اپلیکیشن تخصصی در این زمینه احساس می‌شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این معاونت با بهره‌گیری از تجارب و افراد متخصص در زمینه بحران‌ها و با هدف ایجاد نظم و هماهنگی میان مردم، دستگاه‌های دولتی، نظامی و جوامع بین‌المللی اقدام به طراحی سامانه تحت وب و اپلیکیشن تحت عنوان " سامانه مدیریت لجستیک در بحران" نمود.

حیدری تصریح کرد: از میان ۴۰ طرح ارسالی به دبیرخانه رویداد، ۲۰ طرح برای ارائه و حضور در رویداد انتخاب شدند که پس از بررسی و ارائه اولیه، تعداد ۱۰ تیم به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند که در نهایت پس از برگزاری جلسه داوری نهایی از این میان، هفت تیم به‌عنوان برگزیدگان رویداد انتخاب شدند.

وی از کسب عنوان طرح و ایده و برتر ملی در اولین رویداد و سوانح کشور Disas -Tech توسط حوزه معاونت خدمات شهری خبر داد و گفت: سامانه ایثار با تلاش شبانه روزی کارشناسان حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آقایان عرفان رحیمی دره باغ، موحد بابایی، کامبیز پوشنگ باقری طی شش ماه طراحی و به اولین رویداد سوانح طبیعی کشور راه یافت و جز هفت طرح برتر شناخته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج تاکید کرد: این سامانه به صورت اپلیکیشن در اختیار عموم مردم، سازمان‌های دولتی، نظامی و مردم نهاد قرار گرفته تا بتوانند با اطمینان کامل، در کمترین زمان و بدون حضور فیزیکی در مناطق بحران زده کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را عادلانه، سازمان یافته، به موقع و بر اساس نیاز به دست افراد آسیب دیده و نیازمند برسانند.

حیدری افزود: هدف از طراحی این سامانه رفع مشکلات موجود در مدیریت لجستیک در بحران؛ رفع مشکل کمک رسانی بدون حضور فیزیکی از طریق آپ ایثار، مشاهده تمام فعالیت‌ها و امدادرسانی، رفع مشکل ثبت اطلاعات توسط سازمان‌های دولتی و خصوصی در سامانه تحت وب و توسط عموم مردم در اپلیکیشن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ثبت نیازمندی‌ها به صورت ارقام و نمودار به تفکیک روستاها و شهرها و نمایش آنچه که در فرایند لجستیک و کمک رسانی رخ می‌دهد و رفع مشکل توسط سامانه ایثار، استفاده عموم مردم از این اپلیکیشن، استفاده مؤسسات خیریه، سلبریتی‌ها و گروه‌های مختلف در اپلیکیشن و استفاده از سیستم JIT (استفاده از منابع مؤسسات خیریه، دولتی، مردمی و بین‌المللی) از امکانات این سامانه است.

کد خبر 532206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.