مکتب اهل بیت(ع) به جامع‌ترین شکل معرفی شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، گفت: باید مکتب اهل بیت (ع) را به جامع‌ترین شکل معرفی کنیم و اگر محاسن کلام اهل بیت (ع) شناسانده شود همه تبعیت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند با حضور در مجمع جهانی اهل بیت (ع) با آیت الله رضا رمضانی دیدار کرد.

رمضانی در این دیدار اظهار کرد: هندوستان از هر جهت مهم است؛ معجونی از ادیان آسمانی، بشری و مذاهب گوناگون است؛ لذا از این جهات جای مطالعه و تحقیق بیشتری دارد.

وی با اشاره به خدمات علمای هند به اسلام افزود: شخصیت‌ها و علمای بزرگ هند مانند میر حامد حسین خدمات بزرگی به اسلام داشته‌اند و ارتباطات فرهنگی میان ایران و هند قدمت بسیار زیادی دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) استعمار را مانع ارتباط فرهنگی بین کشورهای مسلمان دانست و درباره رسالت علمای شیعه گفت: باید مکتب اهل بیت (ع) را به جامع‌ترین شکل معرفی کنیم و اگر محاسن کلام اهل بیت (ع) شناسانده شود همه تبعیت خواهند کرد. امام رضا (ص) به یکی از یاران خود فرمود "رحم اللَّه عبدا احیا امرنا"؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند.

وی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به هندوستان تأکید و اضافه کرد: برای ارائه گفتمان امام راحل (ره) باید بازتعریفی از اسلام داشته باشیم. جوامع بشری تشنه اسلام جامع و دقیق هستند و اگر اسلام به خوبی معرفی شود، گرایش‌ها زیاد می‌شود و مردم می‌پذیرند.

آیت الله رمضانی افزود: نقش علما و روحانیون در تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) تأثیرگذار و مهم است، چون علما و روحانیون خود را وقف اسلام و مکتب کرده‌اند.

وی مقاومت در برابر تعدی و تجاوزات را از مفاهیم اصیل اسلام معرفی کرد و افزود: اهل بیت (ع) به ما آموخته‌اند که نباید اجازه داد سلطه‌ی سلطه گران وسیع‌تر شود و بی گناهان کشته شوند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) در فضای مجازی مخصوصاً برای قشر جوان، تصریح کرد: نسل عظیمی از جوانان در هندوستان وجود دارد و باید بر تربیت دینی آنان اهتمام بیشتری شود.

وی همچنین گفت: در کنار منبر و روضه خوانی سنتی، باید در فضای مجازی نیز فعالیت کنیم؛ ضرورت دارد منبر توسعه پیدا کند و به فعالیت در فضای مجازی اهتمام بیشتری شود.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند، اظهار کرد: هندوستان خیلی پهناور است؛ شهرهای آن فاصله زیادی با هم دارند و ارتباطات مشکل است، اما امروزه با اینترنت و فضای مجازی، ارتباطات آسان‌تر شده است.

وی با بیان اینکه برخی منبری‌ها مباحثی را مطرح می‌کنند که باعث تفرقه و اختلاف می‌شود گفت: آنان با بیان مطالب نادرست، در هندوستان اختلافات مذهبی شدیدی ایجاد می‌کنند و دشمنان نیز سو استفاده می‌کنند.

آیت الله رمضانی گفت: منبری‌ها و علما باید با تحقیق و مطالعه، شریعت را به درستی معرفی کنند. برخی از علما بر حبّ اهل بیت (ع) تأکید می‌کنند و از طاعت فاصله می‌گیرند در حالی که ایمان و حبّ باید در کنار هم باشد.

وی افزود: باید معارف اهل بیت (ع) را در منابر بیان کنیم و اینکه اهل بیت (ع) بر اصالت توأمان ایمان و عمل توصیه و تأکید می‌کردند. اهل منبر باید به اصولی که ائمه (ع) تأکید می‌کردند، پافشاری کنند تا جلو انحرافات و افراط و تفریط‌ها گرفته شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) درباره نقش دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: انگلیس در کشورهای مسلمان از نیروهای خود و از منبری‌هایی که عالم نیستند استفاده می‌کند تا بین مسلمانان اختلاف بیاندازد. جریان پیر استعمار نقش اختلافی خود را دارد و نفوذ می‌کند و علما باید مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

حجت الاسلام نقوی دبیرکل مجلس علمای هند، نیز گفت: برخی از طرف آمریکا، انگیس و اسرائیل در هند و پاکستان حمایت و از نظر مالی تأمین می‌شوند تا بین گروه‌های شیعه و اهل سنت اختلاف ایجاد کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 532102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.