اصلاح شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر

سرپرست شهرداری بندرانزلی از انجام اقداماتی در جهت اصلاح شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در بعضی از نقاط این شهر خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مقابل بازار پردیس بندر انزلی لوله گذاری که سال‌های پیش انجام شده است دارای نواقصی بود. این مسئله در هنگام بارندگی باعث آب‌گرفتگی در محله نیمه شعبان می‌شد و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد که با انجام لوله گذاری به طول ۳۰ متر و قطر داخلی یک هزار میلیمتر، اصلاح شبکه و افزایش ظرفیت میزان دبی آب، مشکل آب‌گرفتگی این محله به طور کامل رفع شده است.

وی افزود: لوله گذاری در منطقه غازیان و در محدوده خیابان کارگر به طول ۳۲۰ متر، پس از تأیید در کمیته فنی شهرداری در دستور کار قرار دارد که با اجرای این طرح، آب‌های سطحی خیابان‌های شهید کلاهدوز و عبادت به سمت کانال خیابان شهید اختر کاویان هدایت شده و مشکل آب‌گرفتگی این مناطق رفع می‌شود.

سرپرست شهرداری بندر انزلی با بیان اینکه در منطقه عباس آباد در گذشته دو بار لوله گذاری انجام شده بود و به تازگی با اصلاح شبکه به سه لوله افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بلوار شهید مهدی پور و خیابان شهید فلاح فعال در هنگام بارندگی دچار آب‌گرفتگی می‌شود که برای رفع این مشکل اصلاح شبکه و لوله گذاری به طول ۳۵۰ متر با قطر داخلی ۶۰۰ میلیمتر در این منطقه نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اصلاح شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی برای شهرداری کم هزینه بوده و فرایند انتقال آب‌های سطحی و رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر با سرعت بیشتری انجام می‌شود، افزود: بر اساس مطالعات کارشناسان عمران شهرداری بندر انزلی، اصلاح شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و رفع مشکل آب‌گرفتگی این شهر، نیازمند حدود شش هزار متر لوله گذاری در سایزهای مختلف است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 532033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.