۳۱ پروژه عمرانی در مناطق حاشیه زاهدان در حال اجرا است

شهردار زاهدان با بیان اینکه ۳۱ پروژه عمرانی در مناطق حاشیه‌شهر در حال اجرا است گفت: یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت، یک میلیون مترمربع زیرسازی و جدول‌گذاری، دو پیمان در حوزه پیاده‌روسازی، ۱۱ پارک کوچک و بزرگ مقیاس که سه مورد آن بالای دو هکتار است، از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا، محمد امیر براهویی اظهار کرد: شهرداری زاهدان در حوزه‌های بهسازی و زیرسازی معابر، اجرای پارک‌های بزرگ و کوچک مقیاس (۱۰۰ هزار متر مربع) و هدایت آب‌های سطحی برای جلوگیری از آب گرفتگی در حاشیه شهر اقداماتی مهمی را در حال انجام دارد.

وی افزود: امیدواریم طرح تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن، شهرداری و وزارت کشور در راستای رفع معضل حاشیه‌نشینی که در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود طرحی خاص شود، زیرا این حاشیه‌نشینی مشکل استان و کشور بوده و ادامه روند رفع معضلاتش نیاز به کمک ویژه دولت دارد.

شهردار زاهدان با تاکید بر اینکه رتبه نخست حاشیه‌نشینی از نظر جمعیت و دوم از نظر مساحت مربوط به این شهر است، خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده‌ای که باعث ایجاد حاشیه‌نشینی در هر استانی می‌شود، بحث نبود مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح جهش مسکن در دولت جدید جلوی سرریز مهاجرت‌ها به زاهدان گرفته خواهد شد، ادامه داد: اگر این طرح جهش مسکن به صورت درست انجام و از سمت دیگر توسعه زیرساخت حاشیه شهر را داشته باشیم جلوی توسعه حاشیه‌نشینی در این منطقه گرفته خواهد شد.

براهویی گفت: نخستین اولویت در شهر زاهدان اجرای پروژه پارک بانوان به عنوان یکی از مهمترین نیازها و اولویت‌های این شهر است که در پنج جبهه کاری آغاز و تا ۱۴ آبان فاز نخست در ۵۲ هزار متر مربع بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 532012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    عجب یعنی میشود زاهدان به زیبایی تهران و مشهد شود منکه،فکر نکنم شهرداری که اینقدر ضعیف عمل میکند وجوهای آب را تمیز نمیکند چی بگیم