تسریع در تکمیل پروژه سایت موزه میدان امام(ره) همدان

شهردار همدان در بازدید از روند احداث سایت موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی(ره) گفت: شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی در کنار هم و با همکاری متقابل برای اتمام این پروژه بدون توقف و با استفاده از همه ظرفیت‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری همدان، سید مسعود حسینی اظهار کرد: دغدغه مشترک شهرداری همدان و میراث فرهنگی، حفظ بناها و میراث قدیمی است که به عنوان بخشی از هویت این شهر حائز اهمیت است و برای تشکیل دفتر مشترک و ایجاد هم‌افزایی در حوزه بناهای تاریخی و میراث فرهنگی جلساتی با اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و تاریخ شهر همدان افزود: با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی منسجم قصد حفظ بناهای تاریخی به عنوان هویت شهر را داریم.

شهردار همدان درباره روند اجرای پروژه احداث سایت موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) گفت: شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی در کنار هم و با همکاری متقابل برای اتمام این پروژه بدون توقف و با استفاده از همه ظرفیت‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه همدان در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و پزشکی ظرفیت بالایی دارد، گفت: با تکمیل پروژه سایت موزه علاوه بر جذب گردشگر، پیاده‌راه امام (ره) به مکانی برای گردهمایی شهروندان و برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد.

حسینی با اشاره به ویژگی خاص و منحصر به فرد این پروژه تصریح کرد: طرح سایت موزه در امتداد محور خیابان بوعلی و خیابان اکباتان قرار دارد و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به عنوان منظر تاریخی شهر همدان بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های خاص تأسیسات برقی و مکانیکی پروژه، در قسمت مرکزی سایت موزه و همچنین در آبنمای این پروژه از سیستم گرمایش از کف برقی برای جلوگیری از یخ زدگی استفاده شده است که با نورپردازی خاص در کنار فضای سبز حاشیه این پروژه، ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.

شهردار همدان با اشاره به مجموعه قراردادها با پیمانکار تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۸.۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه از سوی شهرداری همدان هزینه شده است.

وی گفت: برای تجهیز فضای داخلی سایت، این موزه به صورت موقت تحویل اداره کل میراث فرهنگی داده خواهد شد و با اتمام باقیمانده فعالیت‌های عمرانی و تجهیز قسمت داخلی پروژه، سایت موزه پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 532008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.