حمایت شهرداری از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای توسعه شهر سنندج

شهردار سنندج گفت: هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان ایده‌های خلاقانه در جهت رشد و توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد کنند به دیده منت حمایت کرده و در راه تحقق آن گام های مثبتی برخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، سید انور رشیدی در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی ئا و یه ر اظهار کرد: موسیقی یکی از کهن‌ترین ابزار و کانال ارتباط بشری با محیط پیرامون بوده و از دیرباز تا کنون وسیله‌ای برای ابراز اندوه‌ها، شادی‌ها و دوستی‌ها بوده است.

وی گفت: موسیقی در میدان نبرد برای غلبه بر ترس، در سوگ‌ها برای آرامش و در شادی‌ها برای همبستگی و در معابد و تکایا برای تواضع و ارادت مورد استفاده بوده است.

شهردار سنندج تصریح کرد: به بیان پژوهشگران و صاحب‌نظران و بر پایه مطالعات تاریخی از کهن‌ترین سکونت‌گاه‌های زیستی بشر همین جغرافیای بین‌النهرین است که غنای فرهنگی آن به دلیلی قدمت تاریخی، تنوع زیستی و آب و هوا و طبیعت بکر و زیبا و مردمان سخت‌کوش و خلاقش باعث نگاه ویژه جهانیان به این منطقه بوده است.

وی افزود: از خاطرات سیاحان و جهانگردان هویداست که سبک زندگی مردمان این منطقه برای سایر ساکنان این کره خاکی بسیار جذاب و تحسین برانگیز بوده است.

رشیدی گفت: روحیه زندگی مسالمت آمیز، کار مشارکتی، تعامل با طبیعت و احترام به محیط زیست، یکتاپرستی و دینداری همه بستری را فراهم کرده که ما امروز با زبان فرهنگ و هنر پیام صلح و دوستی برای تمام مردم دنیا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز دیپلماسی فرهنگی یکی از راه‌های برقراری ارتباط حسنه بین ملت هاست، هدفی که خداوند سبحان بارها ما را به آن رهنمون کرده است.
شهردار سنندج تاکید کرد: باتوجه به اینکه شهر سنندج؛ شهر خلاق موسیقی جهان است و میزبان رویداد بین المللی جشنواره موسیقی تکنوازی " ئا و یه ر" هستیم به شهروندان نوید می‌دهیم از هیچ تلاش و کوششی جهت تثبیت جایگاه سنندج در شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو و همچنین دستیابی به اهداف توسعه گرانه آن دریغ نخواهیم کرد.

وی عنوان کرد: هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان ایده‌های خلاقانه در جهت رشد و توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد کرده به دیده منت پذیرفته و در راه تحقق آن گام برخواهیم داشت.

کد خبر 531964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.