هدف حملات سایبری کشاندن مردم به خیابان‌ها بود

امام جمعه موقت اصفهان در واکنش به حملات سایبری اخیر، گفت: حملات سایبری امروز مانند اسلحه‌ای در جهان است و هر آن هم ممکن است به کشور حمله شود. باید قوی باشیم و آن چنان باشیم که دیگر، دشمن جرأت حمله نکند. باید جوانان با استعداد و دانشمندانمان حتی یک لحظه در مقابله با این خطر آرام نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امروز _۷ آبان ۱۴۰۰_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این کلانشهر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین سخن من توصیه به خودم و شما عزیزان، رعایت تقوا الهی است. علت بسیاری از مشکلاتمان در زندگی فاصله گرفتن از تقوا است. در طول انقلاب روزهای خطرناک و حساس بسیاری داشته‌ایم که با تدبیر رهبر حکیم و فرزانه نظام توانسته‌ایم در مشکلاتی که دشمن به نظرش می‌رسد می‌تواند به انقلاب خاتمه می‌دهد، آنان را سرکوب کرده و خوشبختانه آن مشکلات را پیروزمندانه پشت سر گذاشته‌ایم. در زندگی خودمان ناآگاهی‌ها، خطاها و سهوها می‌تواند مشکلات تکان‌دهنده‌ای را برایمان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه تقوا کلید رفع همه مشکلات و مسائل است، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: "کسی که تقوا الهی پیشه کند، راه‌ها را به رویش باز می‌کنیم". بر این اساس می‌توانیم بگویم بشر همواره دو مشکل دارد؛ یکی سرگردانی، حیرت و ندانم‌کاری و یکی هم مشکل رزق و اقتصاد. خداوند در این مشکلات درهای رحمتش را به روی انسان باتقوا باز می‌کند. اگر ما و جامعه ما به سمت تقوا الهی رفتیم مشکلاتی همچون کم آبی رفع خواهد. پس ما درد را می‌دانیم و دوای آن نیز دست خودمان است.

باید در برابر مشکلات استقامت داشته باشیم تا دشمن را ناامید کنیم

امام جمعه موقت اصفهان ضمن تبریک هفته بسیج و سالگرد تسخیر لانه جاسوسی از طرف دانشجویان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در هفته گذشته در نشست وحدت اسلامی و هم ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) فرمودند دین اسلام کامل و جامع‌ترین دین است. در واقع ادیان دیگر آمدند و یکی از آن‌ها سفت کاری و دیگری نازک کاری کرد، اما آنکه تکمیل کرد، پیغمبر اسلام بود. ممکن نیست شما یک نقطه کور پیدا کنید که اسلام ما را در آن راهنمایی نکرده باشد. اسلام در تمام لحظات و حالاتی که در زندگی با آن روبه‌رو هستیم ما را راهنمایی کرده و یک نقطه کور در احکام اسلام وجود ندارد.

میردامادی افزود: نکته دومی که رهبر فرمودند این بود که اسلام سه اصل مهم را به ما عرضه کرده است؛ صبر، عدل و اخلاق. صبر یعنی بدانیم زندگی توأم با رنج است و در برابر مشکلات استقامت داشته باشیم. دشمن را ناامید کنیم که در این مسئله الگویمان امام حسین (ع) است که همه چیز را فدا کرد ولی تسلیم دشمن نشد.

عدالت و انتقاد لازم است ولی مصداق نبرید چرا که ایجاد تفرقه می‌کند

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در کشور، گفت: دشمن امروز از شیوه و مکر تفرقه استفاده می‌کند. ببینید در افغانستان، عربستان و آذربایجان چه می‌کنند؟ آن‌ها دنبال این هستند که خودشان راحت بخندند و ما را به جان هم بیاندازند و می‌گویند هرچه دارید را به ما بدهید و اسلحه بخرید. سعی کنید بین خوبان ما اختلاف ایجاد نشود. مقام معظم رهبری فرمودند انتقاد کنید ولی سعی کنید نام شخص را نبرید و مصداق نگوید. فردی انقلابی با سابقه طولانی که خطایی کرده، نباید رسانه‌های مجازی ما حمله کنند و با رادیو بی بی سی و بوق‌های خفه کننده و نابود کننده دشمنان اسلام در اروپا و آمریکا هم صدا شوند. عدالت و انتقاد لازم است ولی مصداق نبرید چرا که ایجاد تفرقه می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اختلاف نظرها در خصوص واکسیناسیون، اظهار کرد: در واکسن بعضی خوبان ما بحث‌هایی می‌کنند که فلان پروفسور چنین چیزی گفته است و اصلاً معلوم نیست او کیست. امروز حرفمان وحدت شیعه و سنی است. پرهیز و توبه کنید و سعی کنید دشمن در مسائلی که واقعاً بی ارزش است، اختلافی میان شما ایجاد نکند.

دشمن از حملات سایبری خواب آشفته بیشتری دیده بود

میردامادی در رابطه با حملات سایبری هفته جاری، خاطرنشان کرد: حملات سایبری امروز مانند اسلحه‌ای در جهان است و هر آن هم ممکن است به کشور حمله شود. باید قوی باشیم که دیگر، دشمن جرأت حمله نکند. باید جوانان با استعداد و دانشمندانمان حتی یک لحظه در مقابله با این خطر آرام نگیرند. جا دارد اینجا از شما تشکر کنم. دشمن خواب آشفته بیشتری دیده بود و هدفش این بود مملکت را بهم بریزد و قضایای سال ۸۸ و سال گذشته را زنده کند.

وی افزود: از صدا و سیما هم باید تشکر کنم؛ چون به وقت و شفاف همه حقیقت را درباره حملات سایبری گفت. حضرت آقا هم تاکید زیادی بر شفافیت دارند و باعث می‌شود تا مردم، مُشتی دروغ را از بی بی سی و رادیو اسرائیل و غیره نشنوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: زمان دفاع مقدس، اگر شما مردم نرفته بودید و به فرمان امام (ره) انجام وظیفه نکرده بودید، صدام گفته بود که یک هفته‌ای در تهران مصاحبه خواهد کرد. هوشیاری و تقوای شما دست به دست همدیگر داد و نه تنها صدام را نابود کرد، بلکه دنیای استکبار را به خاک مذلت نشاند. توجه داشته باشید این جنگ ادامه خواهد داشت و حملات سایبری نه دفعه اول است و نه آخر؛ هدف آن‌ها این است که مردم را به خیابان بریزند و انقلاب را به پایان ببرند. بنابراین خود را آماده کنید.

آن‌ها که دم از مذاکره می‌زنند یا نمی‌فهمند یا مزدور هستند

میردامادی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در خصوص مذاکره، گفت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور محترم یک نکته بسیار ارزنده داشت که اقتصاد خودمان را به مذاکره پیوند نمی‌دهیم. چند سال است مذاکره می‌کنیم و نتیجه‌ای نمی‌گیریم. آنها که دم از مذاکره می‌زنند یا نمی‌فهمند یا مزدور هستند. اسلام دین مذاکره است، اما نه مذاکره به این معنی که تسلیم شوید. آقای رئیس جمهور گفتند تمام تعهداتمان را انجام دادیم، اما سرگردانی مال آمریکا و اروپا است. آنها در مانده شده‌اند که مقابل انقلاب اسلامی چه کنند و به فضل الهی و با تقوا و درستی و شفافیت، مطمئن باشید آینده مال ما است و این مشکلات تمام می‌شود و سرافرازی و عزت انشاالله نصیب همه ما خواهد شد.

کد خبر 531831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.