پرسپولیس ۲ _ نساجی ۱/ غلبه بر مشکی‌های قائم‌شهر با دبل مهاجم مازنی!

پرسپولیس با نتیجه دو بر یک از سد نساجی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز چهارشنبه - ۵ آبان ماه - میزبان نساجی بود که این مسابقه در نیمه دوم با نتیجه دو بر یک به سود سرخ‌پوشان خاتمه یافت.

هفته دوم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نساجی

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: مهدی عبدی (دقیقه ۴۲ و ۶۳- برای پرسپولیس) - عبدالکریم اسلامی (دقیقه ۴۹- برای نساجی)

اخطار: ایوب کلانتری (دقیقه ۱۷- از نساجی) - مسعود شجاعی (دقیقه ۶۸- از نساجی) - عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۷۹- از پرسپولیس) - مهدی ترابی (دقیقه ۸۵- از پرسپولیس) - یحیی گل محمدی (دقیقه ۹۰- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، مهدی شیری (دقیقه ۵۸- سعید آقایی)، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی (دقیقه ۸۸- علی نعمتی)، امید عالیشاه (دقیقه ۵۸- سیامک نعمتی)، مهدی عبدی (دقیقه ۷۷- حامد پاکدل)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۸۸- احسان پهلوان)

سرمربی: یحیی گل محمدی

نساجی مازندران: علیرضا حقیقی، حامد شیری، امیرمهدی جانملی، محمد قربانی، اکبر صادقی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، مرتضی منصوری (دقیقه ۷۴- عرفان گل محمدی)، فرزاد زامهران، کریم اسلامی (دقیقه ۷۴- سعید غلامعلی بیگی)، مسعود شجاعی (دقیقه ۷۴- جواد مولایی)

سرمربی: ساکت الهامی

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه دوازدهم نیز به گل رسید اما با پرچم کمک داور، گل مردود اعلام شد. در ادامه نیز به جز تک موقعیتی، این سرخ‌پوشان میزبان بودند و با تمرکز به حرکات از سمت راست دفاع نساجی و ارسال به محوطه برای مهدی عبدی در جست و جو رسیدن به گل بودند. بالاخره دقیقه ۴۲ تلاش آن‌ها از این سمت جواب داد و عبدی با قطع پاس تماشایی مهدی عبدی، بازی را یک بر صفر کرد تا پرسپولیس با برد راهی رختکن شود.

نیمه دوم با یک شوک برای شاگردان گل محمدی آغاز شد و کریم اسلامی در دقیقه ۵۵ با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. پس از این گل، پرسپولیسی‌ها برای بازگرداندن برتری خود به موج حملات‌شان افزودند. گل محمدی برای تقویت فاز تهاجمی تیمش، سیامک نعمتی و سعید آقایی را به زمین آورد. این تعویض خیلی زود جواب داد و روی حرکت سیامک نعمتی، مهدی عبدی دومین گل خود و پرسپولیس را به تور دروازه حقیقی چسباند.

بعد از این گل هم پرسپولیسی‌ها دست بردار نبودند و باز هم حلقه محاصره را بر حریف شمالی تنگ کرده بود. یک حمله از نساجی و تعویض‌های الهامی نشان داد این تیم قصد تسلیم شدن ندارد. در دقایق پایانی نساجی جلوتر آمده بود و پرسپولیس نیز برای ضد حملات برنامه مشخصی داشت. در واپسین لحظات نساجی فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد و با بازی مستقیم قصد گشودن دروازه حریف خود را داشتند اما حاصی را برایشان در پی نداشت.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۲- مهدی عبدی) - حرکت وحید امیری پشت دفاع جامانده نساجی و ارسال دقیق، زمینی و تند و تیزش به محوطه جریمه را عبدی با تکلی قطع کرد تا در همان تیز اول علیرضا حقیقی تسلیم شود.

۱-۱ (دقیقه ۴۹- کریم اسلامی) - مسعود شجاعی منصوری را در گوشه محوطه راه انداخت و ارسال او به نزدیکی منطقه شش قدم را کریم اسلامی با سر زد و لک بدون شیرجه، تسلیم شد.

۱-۲ (دقیقه ۶۳- مهدی عبدی) - فرار سیامک نعمتی و پاس کات بک او بر خلاف انتظار مدافعین نساجی در فضا خالی مقابل رضا اسدی قرار گرفت اما ضربه او با تکل، جلو عبدی در نزدیکی دروازه افتاد. عبدی با یک سر توپ حقیقی و یک مدافع نساجی را به اشتباه انداخت تا به راحتی دومین گل خود را وارد دروازه نساجی کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- پاس مسعود شجاعی، مهاجم نساجی را با لک تک به تک کرد ولی تکل مهدی شیری مانع از گلزنی او شد.

دقیقه ۲۹- ضربه سر مدافع نساجی روی کاشته ارسالی ممکن بود به اشتباه دروازه خودی را بگشاید اما توپ با فاصله اندک به کرنر رفت.

دقیقه ۵۶- شوت آل‌کثیر با کات درون پا از بیرون هجده قدم به تیرک دروازه نساجی خورد.

دقیقه ۶۲- ضربه سر سعید آقایی از پشت محوطه نساجی در شرایطی که حقیقی کاملاً ایستاده بود، به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۷۰- مشابه گل دوم پرسپولیس نعمتی توپ را به محوطه ریخت اما میلاد سرلک در زدن شوت نهایی تعلل کرد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه ۷۶- کاشته حسن نجفی را در آستانه ورود به دروازه، لک با دو دست رد کرد.

نکات ویژه:

* در دقیقه ۱۲ پاس رو به جلو پشت مدافعین برای مهدی ترابی با فرار او و پاس گلش برای عیسی آل‌کثیر همراه شد اما داور گل را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد.

* مهدی عبدی، مهاجم مازندرانی‌الاصل پرسپولیس بعد از هر دو گل خود در این مسابقه، به احترام هم استانی‌هایش خوشحالی نکرد.

کد خبر 531607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.