راهکار اتریش برای تشویق استفاده از حمل‌ونقل عمومی

اتریش در راستای تشویق مردم به استفاده نکردن از ماشین و روی آوردن به وسایل حمل‌ونقل عمومی، به ارائه بلیط‌های موسوم به " آب‌وهوایی" در سراسر کشور اقدام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بلیط آب‌وهوایی از ۲۸ اکتبر سال جاری در دسترس شهروندان اتریش قرار گرفته و مجوز سالانه یکپارچه‌ای است برای استفاده در تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور از جمله قطارهای بین شهری، اتوبوس، تراموا و غیره.

هدف دولت از پیاده‌سازی این ایده مبتکرانه ترویج استفاده از سیستم حمل‌ونقل انبوه به‌عنوان وسیله‌ای کارآمدتر و سازگار با آب‌وهوا برای تردد به جای وسایل نقلیه شخصی است. این بلیط‌ها همچنین راهکاری برای وارد کردن شهروندان به تعهدات موجود در توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس و کمک به دستیابی به اهداف تعیین‌شده در آن است.

راهکار اتریش برای تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی

بلیط آب‌وهوایی همچنین قرار است به‌عنوان نوعی مالیات جاده‌ای (vignette type road tax) مورد استفاده قرار گیرد، یعنی مالیاتی که رانندگان به‌منظور استفاده از جاده‌ها برای مدت معینی پرداخت می‌کنند. بلیط‌های مذکور با منطقی مشابه، در اختیار شهروندان نیز قرار دارد با این حال دسترسی به آن‌ها برای مردم کوتاه‌مدت است.

بلیط آب‌وهوایی برای استفاده در هر نوع از وسایل حمل‌ونقل کابلی مناسب است با این حال در بعضی ایالت‌ها نیز می‌توان با استفاده از آن، از وسایل شبه وسیله نقلیه عمومی نیز استفاده کرد. این بلیط‌ها که هم‌اکنون برای افراد زیر ۲۶ سال و بازنشستگان ۸۲۱ یورو قیمت دارد، برای سایرین به مبلغ ۱,۰۹۵ یورو عرضه می‌شود و تا ۳۱ اکتبر با ۱۵ درصد تخفیف، یعنی معادل با ۹۴۹ یورو در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. این تخفیف ۱۵ درصدی هزینه بلیط را تا ۹۶۶ یورو کاهش می‌دهد.

بلیط آب‌وهوایی در ۱۴ روز اول پس از خریداری غیرفعال است و در این مدت امکان پس دادن آن و گرفتن پول به شهروندان داده می‌شود. افرادی که تمایل دارند تا پیش از این مدت از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره ببرند باید از فروشندگان مربوطه، هم‌چون فروشندگان ثابت حاضر در ایستگاه قطار ÖBB به خرید بلیط‌های فعال اقدام کنند.

راهکار اتریش برای تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی

کد خبر 531537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.