وزیر صمت: فضا برای حل مسائل اساسی کشور مهیا است

وزیر صمت با اشاره به تعامل و هم‌افزایی خوب وزرای اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: جلسات متناوب با رئیس‌جمهوری داریم و فضا برای حل مسائل اساسی کشور بسیار مهیا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین» در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازنگری اساسی در فرآیند صدور مجوزها و بازطراحی فرایندهای اداری مرتبط با مجموعه وزارت صنعت خبر داد و اظهار کرد: برنامه ویژه‌ای برای بازطراحی فرآیندها داریم که همه ابعاد سازمانی را پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های تحولی بازآفرینی وزارت صنعت، بسیاری از مسائل و چالش‌ها در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل خواهد شد.

وزیر صمت همچنین تعامل و هم‌افزایی میان دو مجموعه وزارت صنعت و سازمان بازرسی برای تحقق اهداف نظارتی با نگاه پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد.

لزوم رفع گلوگاه‌های تخلف‌ساز

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن درویشیان»، نیز در این نشست، رویکردهای این سازمان را پیشگیرانه با نگاه آسیب‌شناسانه دانست و گفت: گلوگاه‌هایی که بستر تخلف را فراهم می‌آورند باید آسیب‌شناسی و رفع شوند.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که آسیب‌های مرتبط را با هدف اصلاح و پیشگیری شناسایی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، آگاهی‌بخشی و توجه دادن دستگاه اجرایی نسبت به مأموریت‌های قانونی خود را یکی دیگر از وظایف دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌های ملی هستند که باید از این سرمایه‌ها صیانت شود و یکی از اقدامات صیانتی توجه دادن مدیران به مأموریت‌هایشان است.

درویشیان یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی را توجه به مسائل اصلی دستگاه‌ها و اولویت‌بندی مسائل دانست و با بیان اینکه مردم انتظار ویژه‌ای از دولت جدید دارند، تصریح‌کرد: نظارت مستمر بر عوامل و تحقق اهداف مجموعه در کنار وظیفه برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مدیران به وظایف نظارتی خود به گونه‌ای عمل کنند که نیاز به حضور و پیگیری دستگاه‌های نظارتی خارج از مجموعه نباشد، البته نظارت نه به معنای عدم اعتماد بلکه معنای کمک کردن به مدیران برای انجام درست وظایف است.

کد خبر 531525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.