برای رساندن پیام های محیط زیستی رکاب زدیم/ درد مشترک اصفهان و همدان آب است

رکاب زدن از همدان تا اصفهان چندمین برنامه ای است که در قالب رساندن پیام های محیط زیستی داشتیم. همدان و اصفهان علاوه بر فرهنگ مشترک، درد مشترک هم مانند مشکل آب، فرونشست زمین، برداشت های غیر مجاز و دیگر اتفاقاتی که طی سال ها رخ داده دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم پیشکسوتان دوچرخه سواری که متشکل از شهرهای همدان، ارومیه، مشهد، بوشهر، قزوین و کرمان است برای رساندن پیام حفاظت از منابع آب و محیط زیست از مبدا همدان تا اصفهان را رکاب زدند و به همین مناسبت _ امروز چهار شنبه ۵ آبان ماه _ طی برگزاری جلسه‌ای از این دوچرخه سواران توسط حسن ساسانی مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان، مصطفی قادریان مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست اصفهان، شهرام نخی مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی آب منطقه‌ای اصفهان و اعضای تیم پیشکسوتان دوچرخه سواری تقدیر و تجلیل شد.

ابراهیم اسدیار سرپرست تیم پیشکسوتان دوچرخه سواری در این جلسه، اظهار کرد: خودم از خانواده آب منطقه‌ای هستم که بازنشست شدم و ۱۵ الی ۱۶ سال است که دوچرخه سواری می‌کنم. در زمانی که کار می‌کردم با دوچرخه بالای سر پروژه‌ها می‌رفتم و مورد تمسخر قرار می‌گرفتم، اما چون به دوچرخه سواری اعتقاد داشتم توجهی نمی‌کردم. در حال حاضر شرایط به شکلی شده که فرهنگ دوچرخه سواری در کشور جا افتاده و پرسنل هم از آن برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از روزی که بازنشسته شدم سفر با دوچرخه را همراه با دوستانم شروع کردم، رکاب زدن از همدان تا اصفهان چندمین برنامه‌ای است که در قالب رساندن پیام‌های محیط زیستی داشتیم. همدان و اصفهان علاوه بر فرهنگ مشترک، درد مشترک هم مانند مشکل آب، فرونشست زمین، برداشت‌های غیر مجاز و دیگر اتفاقاتی که طی سال‌ها رخ داده، دارند.

سرپرست تیم پیشکسوتان دوچرخه سوار با بیان اینکه حرکت فرهنگی و ورزشی را شروع کردیم تا تلنگری برای بحران آب و محیط زیست باشد، تصریح کرد: سه شنبه ۲۷ مهر ماه از همدان حرکت خود را آغاز کردیم و از ملایر، اراک، خمین، محلات، دلیجان، نراق، مشهد اردهال، کاشان و نطنز عبور کردیم تا به اصفهان برسیم.

اسدیار اضافه کرد: این سفر می‌تواند مثبت باشد، عنوان آن را گذاشتیم از هگمتانه تا نقش جهان و اسم شهر نیاوردیم تا جنبه‌های تاریخی را در نظر بگیریم. با دوچرخه سواران اصفهانی در ارتباط هستیم، دوست داریم این کار ادامه پیدا کند و با یک حرکت مشابه از اصفهان تا همدان رکاب بزنند زیرا هم جنبه ورزشی و فرهنگی دارد و هم پیام‌های محیط زیستی را می‌رساند. بخش اداری و دولتی به تنهایی نمی‌توانند برای رفع بحران‌ها اقدامی کنند و باید نهادهای مردمی هم به کمک آن‌ها بیایند تا مشکلات برطرف شود.

کد خبر 531489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.