وظیفه دائمی ما رصد اوضاع و آمادگی لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدها رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمامی رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری صبح سه‌شنبه -چهارم آبانماه- در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نیروهای مسلح در سالن پنجم آذر این ستاد، اظهار کرد: به همه فرماندهان محترم به‌ویژه منتخبین نیروهای مسلح که میان عموم فرماندهان و مدیران کارآمدی و توانمندی بهتری را در حوزه رشد و شکوفایی نیروهای مسلح به نمایش گذاشتند، تبریک و خیرمقدم عرض می‌کنم.

وی به موضوع افول قدرت آمریکا در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدهای گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرار آمریکا از افغانستان، آغاز تخلیه نیروهای نظامی آمریکا از عراق و بخش‌هایی از سوریه، انتقال و کاهش تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی و ضد موشکی آمریکا در حاشیه خلیج فارس و کاهش نیروهای دریایی و انتقال آنها به سرزمین‌های جنوب چین را نشانه‌هایی از افول قدرت آمریکا و جابه‌جایی قدرت در جهان برشمرد.

باقری ادامه داد: البته هیچ‌کدام از این موارد به معنای کاهش تهدیدها یا عادی‌انگاری اوضاع در ارتباط با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی افزود: آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که هرچند اقدام نظامی مستقیم برای آنها کار سختی شده است، اما هیچ‌گاه دست از توطئه و دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر نخواهند داشت و همواره به اشکال مختلف موجبات تهدید و ایجاد مشکل برای ایران اسلامی و همراهان منطقه‌ای کشورمان را فراهم خواهند کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در مجموع باید بگوییم که وضعیت فعلی از برکات و نتایج انقلاب اسلامی و خون شهیدان، فرماندهی بی‌نظیر فرمانده معظم کل قوا در مدیریت تهدیدها در صحنه پیچیده جنوب غرب آسیا و بهره‌برداری از فرصت‌های پدید آمده است.

باقری با تأکید بر اینکه شرایط امروز هوشیاری هرچه بیشتر نیروهای مسلح را می‌طلبد، گفت: هنگامی که تهدیدها عیان، مشخص و مستقیم است، روش مقابله با آنها قدری ساده‌تر و روان‌تر است، اما هنگامی که تهدیدها با پیچیدگی و لایه‌بندی‌های گوناگون همراه باشد، طبیعتاً وظیفه ما مقابل آن خطیر و سنگین‌تر است.

وی تصریح کرد: بنابراین وظیفه دائمی ما در قبال تهدیدها رصد اوضاع توسط بخش‌های اطلاعاتی، ارتقای آمادگی و توان عملیاتی در تمامی رده‌های فرماندهی و سطوح پایین‌تر و آماده بودن لحظه‌ای برای هرگونه پیشامد است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: آمادگی و ارتقای دائمی توان رزمی مطالبه همیشگی فرمانده معظم کل قوا از ارتش، سپاه، بسیج و عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌هاست که نباید لحظه‌ای از وظایف خود در این رابطه غفلت کنیم.

کد خبر 531306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.