داعش در افغانستان هیچ پایگاه اجتماعی ندارد

یک کارشناس مسائل افغانستان گفت: داعش در افغانستان هیچ پایگاه و سرمایه اجتماعی ندارد؛ زیرا این گروه تروریستی از مناطق آسیای مرکزی وارد افغانستان شده و مردم هیچ تناسب عقیدتی و ایدئولوژیکی با تفکر سلفی آن ندارند.

محسن روحی صفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آینده داعش در افغانستان اظهار کرد: با توجه به اشتراکاتی فکری که بین گروهک تروریستی داعش و برخی جریانات داخلی طالبان به ویژه گروه حقانی وجود دارد، هرگونه واکنش در برابر اقدامات اخیر این گروه تروریستی در افغانستان خسارات جبران ناپذیری برای طالبان به همراه دارد.

وی افزود: داعش در افغانستان هیچ پایگاه و سرمایه اجتماعی ندارد؛ زیرا این گروه تروریستی از مناطق آسیای مرکزی وارد افغانستان شده و مردم هیچ تناسب عقیدتی و ایدئولوژیکی با تفکر سلفی آن ندارند.

کارشناس مسائل افغانستان ادامه داد: اکنون داعش به دلیل منابع سرشار مالی و روابطی که با برخی از قدرت‌های منطقه دارد، توانسته از امکانات ویژه‌ای جهت پیشبرد اهداف خود در افغانستان بهره مند شده است.

روحی صفت خاطرنشان کرد: قطعاً بخشی از طالبان در آینده‌ای نزدیک نسبت به رفتارهای حاکمان فعلی آن معترض شده و به گروهک داعش می‌پیوندند و اقداماتی را در راستای مقابله با آن طالبان خواهند داد. به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده اقدامات داعش در افغانستان گسترده‌تر شود.

کد خبر 531303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.